Boeing 777X вероятно ще закъснее още

60 прочитания

Влизането в търговска експлоатация на Boeing 777X вероятно ще стане към 2023 г. или дори по-късно. Това е заявил президентът на Emirates Тим Кларк, цитиран от Reuters.

„В момента стои въпросът, кога самолетът (777X – бел. ред.) ще бъде изпитан, сертифициран и готов за експлоатация. Може това да се случи през 2022 г., но може да е и 2023 г. или дори по-късно”, казва Кларк в интервю за Reuters.

Той е изразил безпокойство за настоящите планове на Boeing, като според него, те вероятно ще доведат до забавяне след фиксирания сега срок за влизане в търговска експлоатация, който в момента е 2022 г. Първоначалните планове бяха Boeing 777X да започне редовни пътнически полети през 2020 г.

777X е първият самолет, който Boeing ще сертифицира след фиаското с Boeing 737 Max. Двете катастрофи с типа показаха, че сертификацията му, до голяма степен, е била формализирана и не достатъчно добре надзиравана от Федералната авиационна администрация на САЩ.

„Та сега стоим и чакаме какво ще направи Boeing с тази сертификация и разбира се, ще вземем мерки за да оформим флота ни по най-подходящия начин за времето в което чакаме”, казва още Кларк.

Boeing не са дали коментар по темата за Reuters.

Президентът на Emirates е отбелязал, че очаква новият 777 да бъде гледан под лупа, като от компанията-производител са го предупредили, че авиационната администрация на САЩ може да забави процесите по сертификация чувствително.

Boeing 777X трябваше да полети през 2019 г. и да влезе в експлоатация година по-късно, но тези планове се провалиха заради проблеми с двигателя GE Aviation GE9X. Трудностите бяха свързани с прегряване на двигателя, което водеше до твърде бързата му амортизация. Първият прототип полетя през януари 2020 г.

Boeing стартира проекта 777X през 2013 г. по време на авиационното изложение в Дубай. Новото поколение на свръхуспешния модел 777 се задвижва от новите двигатели GE9X (тяга на излитане от 467kN), има изцяло ново и по-голямо композитно крило, удължен фюзелаж, малко по-широка пътническа кабина и други подобрения.

Една от отличителните черти на поколението 777X са сгъващите се краища на полукрилата. Размахът на крилото на самолетът е цели 71,8 m, но за да може машините от този тип да се вместват на същата площ на земята, както и първото поколение 777, краищата на полукрилата се сгъват по време на рулиране и престой на перона, което намалява размаха до 64,8 m.

Поколението има две модификации – 777-8 и 777-9. Последняит се превръща в най-големият двудвигателен широкофюзелажен лайнер в историята. Машината ще е дълга 76,7 m и ще пренася 426 пътника в две класи на дистанция от 13 500 km.

Emirates първоначално поръчаха 150 броя Boeing 777-9 конфигурирани за 406 пасажери, но след това коригира поръчката на 126 самолета. Анализатори, обаче отбелязват, че предвид свития авиационен пазар и неясните перспективи към възстановяването му, дори и тези 126 бройки, може да са прекалено много за дубайската авиокомпания.

Свързани теми

Предишна публикация
Boeing сви доставките на нивото от 1984 г.
Следваща публикация
DeHavilland спира производството на Q400
60 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Jeju Air си поръча 40 737 MAX

Най-голямата лоукост авиокомпания в Южна Корея направи твърда поръчка за 40 боинга 737 MAX с…

Авиотехниците в САЩ не стигат

Малките компании в САЩ изпитват недостиг на авиотехници, каза в Конгреса вицепрезидентът на ARSA Брет…
Меню