DeHavilland спира производството на Q400

134 прочитания

Канадския производител спира да произвежда най-продавания си самолет - Dash 8-400 - за неопределено време.

Канадската самолетостроителна компания DeHavilland Canada се подготвя за временно спиране производството на най-популярния си продукт – турбовитловия Dash 8-400. Причината е, че към момента резервът от поръчани самолети е едва 17 броя, и когато те бъдат построени производството ще трябва да бъде замразено за неопределено време.

Допълнителен проблем за компанията е глобалната пандемия, заради която и вторичния пазар е наводнен със самолети от типа, при това на много конкурентни цени. Фабриката на ДеХавиланд край Торонто също е застрашена от затваряне, защото сградата в която се помещава в момента е взета на изплащане.

Проектът, известен още като Q400 е един от двата най-популярни турбовитлови самолета за регионални полети, заедно с европейския ATR 72. Q400 е най-новият и единствен модел от типа, останал в производство след придобиването на компанията от Bombardier. През 2018 производителя от Монраел се отказа от инвестицията и ДеХавиланд отново се превърна в независим производител.

Според канадските медии, компанията вече е изпратила известия до своите подизпълнители за спиране на доставките на компоненти, за да избегне производството на т.нар. „бели опашки“ – самолети, които не са купени предварително от конкретен клиент, а са предназначени за продажба на свободния пазар.

FlyBe беше най-големия регионален оператор във Великобритания и Ирландия преди да фалира през март 2020

През 2020 ДеХавиланд загуби най-големия си клиент – британската FlyBe, която фалира през март, а оперираше с близо 10% от световния флот на Q400 от над 500 самолета. Машините на втория най-голям клиент, базираната в Торонто Porter Airlines, са паркирани на летище Били Бишъп в езерото Онтарио от март насам и не е ясно кога ще полетят отново.

Фабриката на ДеХавиланд край Торонто също оперира на лизинг и може да се наложи да бъде затворена, ако производството мине на пауза

В допълнение към това някои от по-малките клиенти на типа обявиха планове за извеждането на самолетите си от флота, като Austrian Airlines, американската Alaska Airlines и канадската Jazz, дъщерна на Air Canada. Така общо до края на 2020 без оператор останаха близо 80 самолета от типа, които отиват на вторичния пазар.

Olympic Air продължава да обслужва гръцките острови с Q400

Свързани теми

Предишна публикация
И САЩ въвеждат задължителни PCR тестове за пристигащи
Следваща публикация
Как изглеждаше Испания от космоса след големия снеговалеж
134 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню