Emirates пенсионира първи два А380

111 прочитания

Emirates Airlines пенсионира първите си два суперджъмбо А380-800. Двата самолета ще бъдат складирани на летище Ал Мактум в Дубай, където ще се разглобяват за части за останалите над 100 машини от типа във флота.

От Emirates съобщават, че същата съдба очаква и други самолети от този тип през следващите години. Авиокомпанията оперира с най-големия флот от А380 в света, последните 11 от които все още предстои да бъдат доставени, въпреки че Airbus прекрати програмата през март тази година, заради липса на поръчки.

Отчитайки пенсионираните самолети, А380 флотът на Emirates ще достигне 115 самолета с новите доставки, които трябва да бъдат изпълнени до края на 2023. След това броят им ще спадне до 90-100 самолета през 2025, но А380 ще продължи да е важна част от стратегията за развитие на авиокомпанията поне през следващите 15 години, казва Главния изпълнителен директор Тим Кларк за Flight Global. Emirates е втората авиокомпания, която пенсионира А380 след Singapore Airlines – началния клиент на типа. Сингапурския превозвач изпрати 5 от своите А380 в Тарб, Франция, където те ще бъдат разрушени и разпродадени на вторичния пазар за части. Тези самолети бяха едва 10-годишни. Въпреки че Емирейтс не казват колко стари са самолетите, които ще бъдат пенсионирани, данните на Cirium показват, че едва ли са на над 11 години.

А380 загуби популярност след големите авиокомпании, но парадоксалното е, че самолетът продължава да е най-предпочитания от пътниците. Авиокомпаниите предпочитат по-икономичните А350, В787 и В777Х. Освен високите оперативни разходи, друг основен проблем на А380 е, че не може да бъде включен в разписание два пъти на ден по един и същи маршрут, а това означава по-малко полети, по-слаба утилизация и лоша гъвкавост.

Emirates поръча 90 броя от новите Boeing 777X, доставките на които ще се забавят

Emirates поръча 90 броя от новите Boeing 777X, доставките на които ще се забавят

Предупреждения към Еърбъс и Боинг

И докато говори с положително очакване за предстоящото влизане в експлоатация на новия Боинг 777-9, Тим Кларк отправи и остро предупреждение към Боинг и Еърбъс да подобрят качеството. Според него във всички нови модели на двата големи производителя има технически пропуски, които в най-лошия случай водят до приземяване на цели флотилии, което се отразява много лошо на икономическите показатели на авиокомпаниите и най-вече на безопасността на полетите.

Свързани теми

Предишна публикация
Спряха тестовете на 777X заради избита врата
Следваща публикация
Защо някои индийски А320 имат двоен колесник
111 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Да дремнеш на борда

Airbus работи със Zodiac Aerospace по проект за оборудване с истински легла в товарното отделение…

Airbus пуска втората Beluga XL

Новото поколение грамадни самолети, който ще транспортира авиочасти в европейската мрежа на производителя до края…
Меню