Boeing с оптимистични прогнози за карго пазара

13 прочитания

Разцвета на електронната търговия и намаленият брой широкофюзелажни самолети в експлоатация водят до ръст на пазара за карго самолети. Такива оптимистични прогнози споделят от Boeing, цитирани от Flightglobal.

Според оценките на Boeing за пазара в следващите 20 години, карго авиацията всъщност ще получи сериозен импулс от пандемията от новия коронавирус. Въпреки, че каргопазарът се е свил с 25% от началото на годината до сега, приходите са нараснали с 16%, а тарифите за превоз са скочили с 42%.

От Boeing очакват, че в следващите 20 години авиокомпаниите ще имат нужда от 2430 карго самолети, от които 930 ще са новопроизведени широкофюзелажни машини, а останалите ще са конвертирани бивши пътнически самолети.

Самолетостроителят очаква сериозно търсене на моделите си 777F и 767F. Въпреки, че Boeing 767 е пуснат в експлоатация през далечната 1982 г., не се планира да се спира производството му, защото все още е достатъчно конкурентен. В момента има да се изпълняват 49 поръчки за карго 767.

Boeing произвежда и 747-8F, но планира да спре производството му през 2022 г., като в момента текат спекулации, дали няма да се пристъпи към създаване на карго вариант на 777X.

Според Boeing през 2039 г. флотът от карго самолети ще наброява 3260 машини, докато в момента той в 2010.

Компанията прогнозира, че пандемията от Covid-19 е основната причина за краткосрочни бум в каргоавиацията. Причините за това са две – все повече поръчки през сайтовете за електронна търговия и все по-малко широкофюзелажни самолети в експлоатация, което свива наличния карго капацитет с близо 60%. Това води до около 20% повече полети за каргосамолетите, които летят в момента.

В следващите 20 години се вижда и стабилен растеж на каргопазара с по 4% годишно, което ще отговаря на ръста в последните 10 години, който е бил 4,3%.

Свързани теми

Предишна публикация
Товарен B747 удари три двигателя при кацане в Шанхай
Следваща публикация
AirBridgeCargo стартира въздушния мост на ваксините
13 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

British Airways ще използва B744 до 2024

British Airways планира да пенсионира последния си Boeing 747-400 през февруари 2024 г. Понастоящем авиокомпанията…

737 MAX няма да полети скоро

Федералната авиационна администрация на САЩ /FAA/ се срещна с представители на регулаторните органи от целия…
Меню