Lufthansa Technik разработва карго-конверсия за A380

128 прочитания

Lufthansa Technik съобщи, че работи активно по сертифициране на конверсия от пътническа в карго конфигурация за най-големия пътнически самолет в света – А380.

Неидентифициран засега клиент на компанията за поддръжка и ремонт на самолети е потърсил услугите на LHT за конвертиране на един или повече от неговите самолети за превоз на товари. До скоро подобно развитие в индустрията можеше да разглежда, като далечна мечта, още повече че първоначалните планове на Еърбъс да разработи изцяло товарен вариант на гиганта се изпариха още в зародиш. Луфтханза Техник съобщава, че близо 40 от нейните клиенти са проявили интерес към подобна версия на самолета в разгара на кризата с #COVID19. От съобщението става ясно, че засега поне един А380 ще се окаже с демонтирани седалки и ще започне да изпълнява изцяло товарни полети в помощ на борбата с пандемията и предвид нарасналото търсене на въздушно карго.

Все повече авиокомпании, сред които и самата Lufthansa започнаха да свалят седалки от самолетите си и да ги използват за карго, като самия производител побърза да излезе със сертифицирана процедура за бързото превръщане на неговите А330 и А350 в товарни. Договорът за превръщането на първия А380 е вече подписан и работата по изработване на процедура за това е започнала.

Първоначално Еърбъс предлагаше и товарния вариант A380F, като успя да привлече интереса и няколко предварителни поръчки от американските FedEx и UPS, а в последствие от лизинговата компания ILFC и Emirates SkyCargo. През 2005-а дори стартира производството на част от компонентите за товарната версия, като крилата. Но, още през следващата година интересът към този самолет практически изчезна, след направени едва 27 поръчки и след отказа на UPS и Emirates производителя дръпна шалтера на програмата през 2007.

Така трябваше да изглежда първоначалната карго версия А380F

Така трябваше да изглежда първоначалната карго версия А380F

За кого може да е този самолет?

Луфтханза Техник ясно отбелязва, че поръчката е от „неназован“ клиент. Към момента това означава, че няма как да узнаем за кого става въпрос, докато няма официално съобщение или докато не видим А380 изпълняващ товарни превози на Flightradar24. До тогава можем само да спекулираме коя може да е тази авиокомпания. За късмет обаче, списъкът от превозвачи използващи този самолет не е дълъг – само 15 към момента. Можем да го съкратим още повече, ако се вгледаме в списъка на клиентите на Луфтханза Техник. А те са само 4 авиокомпании:

  • Asiana Airlines
  • British Airways
  • Lufthansa
  • Qantas

Разбира се, може и да е друга авиокомпания, но едва ли става въпрос за Emirates, които обслужват най-големия флот от А380 в света сами. Друга възможност е това да е новия оператор на типа, Hi Fly Airlines, които взеха един от първите пенсионирани от Singapore Airlines самолети от този модел. Разсъждавайки още по темата виждаме, че от изброените превозвачи само Бритиш и Луфтханза изпълняват ежедневни карго полети между Европа и Азия. От тях Луфтханза вече конвертира няколко от своите А330 за товарно ползване, което стана именно с  подкрепата на LHT. От друга страна, германската авиокомпания от началото на кризата е доста прозрачна по отношение на флота си, така че едва ли става въпрос за нейните самолети.

GettyImages-1208033993-700x464

Остава да видим и последните данни за паркираните и изпратени на съхранение самолети. От тях се вижда, че Бритиш Еъруейз е паркирала всичките си А380 на летище Шатро във Франция, с изключение на два – единият от тях е в Лондон – Хийтроу, а другият не къде да е, а в базата на Луфтханза Техник в Манила, Филипините. Към момента Бритиш изпълнява по три полета дневно до Китай за превоз на медицински материали с Боинг 777.

Остава да изчакаме още малко, за да разберем дали сме прави.

Свързани теми

Предишна публикация
Lufthansa ще рестартира операциите най-рано през есента
Следваща публикация
Virgin Atlantic спира Гетуик и 747, и съкращава 3150 души
128 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Да дремнеш на борда

Airbus работи със Zodiac Aerospace по проект за оборудване с истински легла в товарното отделение…

Airbus пуска втората Beluga XL

Новото поколение грамадни самолети, който ще транспортира авиочасти в европейската мрежа на производителя до края…

Boeing изгуби клиент

Саудитската лоукост авиокомпания поиска 50 Airbus A320neo и замрази поръчката си за Boeing 737 МАХ.…

Air Italy – новият флагман

50 нови самолета в следващите 5 години и 10 милиона пътници – това е амбицията…
Меню