Американският Департамент по транспорт нареди на авиокомпаниите да компенсират пътниците си за полети, които не са изпълнили по време на епидемията от Covid-19.
В съобщение от 3 април 2020г. американските власти наредиха на авиокомпаниите от САЩ и тези, регистрирани в чужди страни да не правят алтернативни оферти, а да връщат пари.
Нареждането се отнася за полети от и до САЩ и за случаи, когато полетът е бил отменен заради мерките срещу Covid-19, когато графикът на полетите е бил силно променен или когато пътникът не иска да приеме други предложения на авиокомпаниите.
Авиокомпаниите „са задължени да платят компенсации, включително цената на билета и всякакви допълнителни такси, начислени за услугите, които пътникът не може да използва” и че тези задължения „не се прекратяват, когато смущенията в полетите са извън контрола на превозвача (например в резултат на решения на правителство).
Департаментът по транспорт на САЩ е получил много оплаквания и запитвания от пътници за неосребрени билети за неизпълнени полети. Пътниците обясняват, че са били информирани от авиокомпанията, че ще получат ваучери или кредит за бъдещи пътувания, пише в съобщението.
На 12 март САЩ спря полетите от и до Шенгенското пространство в резултат на което трафиът рязко намаля. На 16 март 2020г. в забраната бяха включени и Обединеното кралство и Ирландия.