Norwegian е започнала преговори с руския самолетостроител Сухой за потенциален лизинг на 40 самолета SSJ100 Superjet.
Източници близки до преговорите твърдят, че норвежката лоу-кост авиокомпания вече е подписала меморандум за разбирателство в замяна за правото да използва транс-сибирските въздушни трасета. Norwegian се опитва да си осигури тези права от доста време, за да стартира полети между Европа и Азия, използвайки маршрутите над Русия.
Програмата Сухой Суперджет продължава да страда от липса на чуждестранни клиенти, като самолетът оперира предимно по вътрешни полети в Русия и страните от ОНД. Единствените чуждестранни оператори на SSJ100 са мексиканската Interjet и ирландската CityJet, които връщат самолетите си от този тип, заради честите откази на двигателите, липсата на резервни части и лошата поддръжка от страна на производителя. От началото на 2019 Сухой е продал един-единствен Суперджет.
Миналата седмица руски източници съобщиха, че сръбския национален превозвач Air Serbia е започнал преговори със Сухой за потенциално придобиване на самолети SSJ100. Сделката между сръбската авиокомпания и руската Обединена Авиостроителна Корпорация /ОАК/ предвижда и създаването на център за поддръжка на самолетите в Белград, който ще се управлява съвместно от сръбската Jat Tehnika и руската ОАК.
Според руската телевизионна компания RBC, първоначално се предвижда Сухой да достави 10 суперджета на Norwegian Air Argentina, латиноамериканската дивизия на норвежкия превозвач, която стартира полети през 2018. Останалите 30 самолета трябва да се включат във флота на компанията-майка.
В замяна за лизинга Norwegian ще си осигури правата върху транс-сибирските трасета и ще може да стартира интерконтинентални лоу-кост операции до Китай, Япония и Южна Корея на борда на своите Boeing 787 Dreamliner.