Aigle Azur спира полети от 7 септември

4 прочитания

Последният полет на френската авиокомпания ще бъде изпълнен на 6 септември вечерта.

Ако след 9 септември нов собственик не поеме компанията, ще започне ликвидация, съобщи АФП. Билетите са спрени от продажба от 10 септември.

„Финансовата ситуация на авиокомпанията и оперативните трудности, породени от нея не ни позволяват да осигурим полети след 6 септември вечерта”, се казва в съобщение до служителите.

Aigle Azul обяви, че ще изпълни 44 полета в петък, главно до Алжир и предупреди засегнатите пътници да проверят застраховките си чрез кредитните си карти при анулиране на полети.

Дългите полети

Неприятностите започнаха след като акционерите уволниха главния изпълнителен директор Франц Ивлин миналата седмица като го обвиниха в „стратегически грешки в последните 2 години”. При управлението на Ивлин авиокомпанията се насочи към дълги полети.

Маршрутите до Алжир са половината от полетите на Aigle Azul. Компанията обяви 329 милиона долара приходи миналата година и 1,9 милиона превозени пътници.

Недостиг на средства я принудиха преди месец да обяви планове за продажба на маршрутите си до Португалия на конкурентната лоукост авиокомпания Vueling.

Акционерите

Най-големият акционер в Aigle Azul е китайската HNA, собственик на Hainan Airlines с 49% дял.

32% държи американският предприемач Дейвид Нилман, собственик в JetBlue и TAP и 19% има френският бизнесмен Жерар Уа.

Aigle Azul има 1150 служители, от които 350 в Алжир, и 11 самолета – девет А320 и два А330 на лизинг. Основният актив на авиокомпанията са 10000 слота на Париж Орли.

Основана е през 1946 и наскоро летеше от Франция до Европа, Африка, Близкия изток и Латинска Америка.

Спасителите

Евентуален интерес от придобиване се очаква от Air France и IAG.

Ai France прояви интерес и е готова за оферта, каза Мартин Сюрзюр от синдиката на пилотите SNPL за Le Monde. Така може да подсигури своя лоукост Transavia, базирана на Орли.

AIG също се опитва да вземе слотовете на Орли, за да реши проблемите на своята Vueling и да предизвика Transavia на собствен терен.

Според La Tribune двама играчи от френската транспортна индустрия биха се заинтригували: Лионел Герен, заместник генерален мениджър на Air France и Филип Микуло, бивш генерален директор на HOP!, които биха могли да направят обща оферта. Проектът им е за връщане на дейността на Aigle Azul към Алжир и Магреба.

Снимка: Bene Riobó, Creative Commons.

Свързани теми

Предишна публикация
Защо някои индийски А320 имат двоен колесник
Следваща публикация
LOT се готви за мегапоръчка на нови самолети
4 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню