American пенсионира Лудите кучета

87 прочитания

Краят на една ера обяви USA Today в сряда, когато American Ailines изпълни последните полети със своите самолети от сериите MD-80 и бракува последните си 26 броя McDonnel Douglas в Розуел, в пустинята на Ню Мексико.

Наричан често Super 80 или Mad Dog, MD-80 бе гръбнака на American Airlines за четири десетилетия и помогна за разрастването на авиокомпанията до края на 20в. по печелившите маршрути Чикаго-Ню Йорк или Далас-Сейнт Люис.

  AA изпрати ветерана с хаштаг #Super80sendoff.  

По време на пика на експлоатацията му, АА имаше 362 MD-80, или 44% от флота. Тяснофюзелажното Лудо куче с двигатели в задната част може и да е предизвикателство за управление, но изостря уменията на пилотите и печели любовта на тези, които обичат да имат повече контрол над всеки аспект от MD-80.

Авиокомпаниите вече се насочиха към по-нови модели с по-добра енергийна ефективност, повече седалки и нова технология. Маршрутите на MD-80 бяха поети от новите версии на Boeing 737 и А320 на Airbus.  


На 4 септември, след 36 години вярна служба, American изпълни последния граждански полет на MD-80 N9621A от Далас до Чикаго с полет 80.

Командирът на последния полет на MD-80 на American при излитане от Далас за Чикаго: „Летях с него от 1987… когато някои от вас не са били родени.. Направих 21000 часа тук.. 2,4 години. И сигурно ще трябва да изтръгнат щурвала от ръцете ми. И с право, защото за следващия ми самолет, ще трябва да уча френски.. Страхувам се отдавна, че този момент ще настъпи, защото ми беше много приятно тук, с този самолет..“  


„Сигурно не знаете, но това е последния MD-80, излязъл от завода, а сега това е последния му полет и ще го заведем да почива в Розуел.“

Свързани теми

Предишна публикация
30 милиона пътници на летище Истанбул за 5 месеца
Следваща публикация
Русия и Индия искат да правят съвместно самолети
87 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А380 при кросуинд на LHR

Бурята Денис затрудни операциите на Лондон Хийтроу. Airbus 380 на Etihad Airways направи трудно, но…

Airbus увеличи дела си в A220 до 75%

Airbus и правителството на Квебек ще контролират А220. Airbus намалява производството на А330. Европейският производител…

Лятото на пилотското недоволство

Европейските авиокомпании се изправят отново пред предизвикателства насред сезона на отпуските и активното пътуване. Наред…
Меню