IATA намали с 21% прогнозата за печалба за 2019

16 прочитания

Влошаващите се търговски отношения между САЩ и Китай и ръстът на разходите оказват натиск на приходите на авиокомпаниите и Международната асоциация за въздушен транспорт намали очакванията си за печалбата в индустрията с над една пета.

Нетната печалба за 2019 вероятно ще се понижи до 28 милиарда щатски долара в сравнение с 35,5 милиарда щатски долара, прогнозирани през декември, съобщи IATA.

Това е около 7% по-малко в сравнение с 2018.

Търговската война се очаква да се отрази на карго превозите и дори пътническия трафик.

В IATA влизат 290 авиокомпании, които реализират над 80% от глобалния трафик.

„Печалбите са свити от нарастващите разходи във всички сегменти – включително труд, гориво и инфраструктура”, каза Александър Де Жуниак, главен изпълнителен директор на IATA на годишното събрание на асоциацията в Сеул, Южна Корея.

МАХ

Авиокомпаниите призоваха регулаторите да се обединят за връщането на Boeing 737 MAX.

„Доверието в сертификационната система бе накърнено, сред регулаторите, между регулаторите и индустрията и сред пътниците”, каза Жуниак в Сеул.

„Докато Boeing и FAA са в центъра на вниманието, по-тясното сътрудничество на производителите и американската властите в гражданската авиация по света е от основно значение. Разрив между регулаторите не е в интерес на никого”.

 


Още от събранието на IATA

Карстен Шпор, директор на Lufthansa ще оглави Управителния съвет на IATA с едногодишен мандат от  края на 2019.

Младите пътници на борда искат да останат свързани, докато летят и по-здравословна храна.

Трендовете, променящи авиацията: големите масиви данни, автономните превози, свръхзвукови полети и персонализацията.

Полетите днес имат 50% по-малко СО2 емисии, отколкото през 1990.

Въздушният транспорт носи огромни икономически ползи и все още пренася една трета от глобалната търговия.

IATA призова летищата да спазват Глобалните насоки за слотовете /WSG/ като ги разпределят прозрачно, според търсенето на пътниците, за подобряване на глобалната свързаност и реализиране на пълния си капацитет.

Необходимо е проследяване на багажите за намаляване на изгубени куфари.

Въвеждането на One ID – от резервацията, през чекирането и проверките.

Намаляване на въглеродните емисии наполовина спрямо нивата от 2005 за постигане на целта за 2050.

20% от членовете на IATA се определят като лоукост или хибридни авиокомпании.

Свързани теми

Предишна публикация
Emirates прогнозира МАХ да лети след Коледа
Следваща публикация
Глобалните авиокомпании искат инфраструктура
16 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Jet2 съкращава над 100 пилоти

Британската лоукост авиокомпания Jet2 освобождава пилоти от повечето си бази в страната, след като преговорите…

AirAsia получи първия A330neo

Самолетът бе доставен чрез лизингодателя Avolon и е първият от двата A330neo, които AirAsia очаква…

Emirates поръча по-малко боинги

Emirates ограничи ангажимента си да напазарува широкофюзелажни самолети за милиарди долари от Boeing. Най-голямата авиокомпания…
Меню