Публикуваха разговорите между екипажа на катастрофиралия Суперджет и наземните служби

184 прочитания

Няколко руски медии публикуваха пълния текст на комуникацията между екипажа на катастрофиралия в Москва Суперджет и наземните служби – ръководителите полети на кулата на летище Шереметиево и аварийните служби.

От разговорите между самолета на Аерофлот и службите става ясно, че почти до последния момент преди аварийното кацане около пистата за излитане и кацане /ПИК/ не е имало нито един противопожарен автомобил, а в последвалата суматоха пристигането на аварийните екипи се забавя до цели 3 минути след опирането на самолета на ПИК и разразилия се пожар.

Пилотът Денис Евдокимов, който е командир /КВС/ на полет SU1492, първи инициира контакт с ръководителя полети /РП/, за да поиска връщане на самолета на летището и отделянето на полоса за кацане.

„Pan-pan, pan-pan, pan-pan! До работещата служба. Аерофлот 1492. Москва подход. Москва подход. Искаме връщане. 1492, загуба на радиовръзка и самолетът е ударен от мълния,“ съобщава командира. Преди кацането екипажът прави още един допълнителен кръг преди окончателния опит за приземяване. Това се случва вероятно по две причини – за да загуби височина /самолетът се намира на почти 10000 фута височина, около 3000м/ и да избегне друг трафик в района на летището. В останалото време приземяването върви нормално, с изключение на временна загуба на радиовръзка.

Ето кадрите от момента на катастрофата:

Както се чува от записите на разговорите между служителите на аварийните служби /не се споменава кои точно и не се цитират имена/, на мястото е изпратена само една противопожарна кола.

„Пожарна, разрешаваме излизане на полоса 24 към аварийното въздухоплавателно средство /ВС/,“ казва един от служителите. Известно време след това един от служителите казва, че вижда „черен дим и езици от пламъци“ да излизат от самолета и иска „допълнителни сили от гарнизона и бърза помощ“.

От комуникацията става ясно още, че информацията за загиналите повече от половината пътници на борда е била известна веднага, за което не се съобщаваше официално в продължение на няколко часа.

От няколкото видеозаписа на кацането и последвалия пожар се вижда също, че самолетът, очевидно претоварен според спецификациите за кацане, първоначално опира и отскача от полосата, а при повторното опиране удря лявото полукрило и опашката в твърдата част на пистата и създава искра и възпламеняване. Първо лявото, а после и дясното полукрило не издържат на ударното претоварване, късат се в основата и се запалват, тъй като са препълнени с гориво.

Ето и пълен текст на дешифрираната комуникация:

КВС: Шереметиево Кула, Аерофлот 1492. Как ме чувате?

КВС: Шереметиево Кула, Аерофлот 1492.

РП: Казвайте

КВС: Pan-pan, pan-pan, pan-pan! До работещата служба. Аерофлот 1492. Москва подход. Москва подход. Искаме връщане. 1492, загуба на радиовръзка и самолетът е ударен от мълния.

РП: Аерофлот 1492. Изпълнявайте снижение. Ешелон 80

КВС: Снижавам 80. Аерофлот 1492.

РП: Аерофлот 2319. Наляво. Курс 060.

КВС: Ало 1492. Курс 057. Снижаваме 80.

РП: Аерофлот 1492. Потвърждавам. Снижавайте ешелон 80 и поддържайте.

КВС: Снижаваме и поддържаме Ешелон 80. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492, има ли възможност да работите на общия канал за връзка?

РП: Аерофлот 1492. Снижавайте Ешелон 70.

КВС: Аерофлот 1492. Москва Подход.

КВС: Аерофлот 1492. Снижаваме 70

КВС: Аерофлот 20345 на текущия курс.

РП: Разрешавам.

РП: Аерофлот 1492. Снижавайте Ешелон 60. Работи Сектор Шереметиево Кръг.

КВС: Снижаваме 60. Шереметиево Кръг. Аерофлот 1492

КВС: Шереметиево Кръг. Аерофлот 1492

КВС: Аерофлот 1492. Ешелон 60.

РП /кръг/: Аерофлот 1492. Ешелон 60. Здравейте! Надясно курс 140. Снижавайте 900 метра до линията на финален завой. В района работи 989204 вляво.

КВС: 900 надясно 140 КФС 989204 Алло. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Надясно курс 160. Ще ви е необходима ли някаква помощ?

КВС: Надясно 160. Не. Засега всичко е нормално. По разчет. Аерофлот 1492

РП: Само проблеми с връзката? Правилно ли разбрах?

КВС: Връзка и загуба на автоматичното управление на самолета.

РП: Разбрано.

КВС: Аерофлот 1492. Надясно курс 180. Снижение след 600 метра.

РП: Аерофлот 1492 курс 190. Заход по ваш разчет, полоса 24. Разрешавам снижение.

КВС: 190, заход разрешен. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Продължавайте надясно по курса, подход към точка Еко 39.

КВС: Аерофлот 1492. Моля за орбита. Не сме готови за заход.

РП: Аерофлот 1492, разбрано. Следвайте курс 350 надясно.

КВС: Курс 350 надясно. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492, след колко ще сте готови за заход?

РП: Аерофлот 1492, надясно, курс 090, кажете, кога ще сте готови за заход?

РП: Аерофлот 1492, кажете, кога ще имате готовност за заход? Не ви чувах

КВС: Ще ви кажем. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Надясно курс 110. Ако е необходимо, може да ви направим заход под линия.

РП: Аерофлот 1492. Надясно курс 170.

КВС: Надясно 170. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Готови ли сте за заход?

КВС: Да

РП: Аерофлот 1492. За информация, от прага Азимут 63, разстояние 26.

КВС: Прието. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Ако планирате заход по курса, то следвайте наляво 20 градуса.

КВС: Следваме

РП: Аерофлот 1492. Как ще захождате, визуално или по ILS?

КВС: Заход по ILS. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Разбрано. Заход по ILS 24 ляво разрешавам. Азимут 62. Разстояние 20 от прага.

КВС: Разбрано.

РП: Аерофлот 1492. Азимут 63. Разстояние 14. Работете с Шереметиево Кула 131.5

КВС: Аерофлот 1492. Ще ни е необходима помощ.

РП: Шереметиево Кула. Продължавайте захода. Слушам. Полоса 24 ляво.

КВС: Шереметиево Кула. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Шереметиево Кула. Продължавайте захода. Полоса 24 ляво.

КВС: Продължаваме захода. 24 ляво. Аерофлот 1492

РП: Аерофлот 1492. Вятър при земята 160 градуса, 7 пориви 10 метра в секунда. Полоса 24 ляво. Кацане разрешено.

РП: Аерофлот 1492. Полоса 24 ляво. Кацане разрешено.

КВС: Разрбано. Полоса 24 ляво.

РП: Аварийни служби на полосата.

С изключение на предната част, самолетът е почти напълно унищожен от пожара
С изключение на предната част, самолетът е почти напълно унищожен от пожара

Разговори между аварийните служби на летище Шереметиево: /не се съобщават имената на службите и честотите/

– Половин минута… Посока 12.5. На курс. Захожда от 11. Отказ на връзка. Отказ на автоматичната система за управление на самолета. Захожда по разчет. Обявена е тревога.

– Отговорете на аварийната честота, Аерофлот 1492!

– Аерофлот 1492! Слушам ви. Готов съм за кацане.

– Всички, разрешете му кацане. Надясно да се изнесе. Има площадка там…

– След кацането го питайте на аварийната честота, дали има готовност да рулира самостоятелно.

– Ето го аварийния за кацане, минава през прага на полосата. По време на пробега уточнете дали може да рулира самостоятелно.

– Гледай! Ох, *************

– Пожарна, разрешаваме излизане на писта 24 до аварийния борд.

– Излизам.

– Пожарна кола, Кула. Не ви разбрах, повторете.

– Променете подхода към самолета, за да стигат пожарните коли без да искат разрешение.

– Разрешавам от шеста без разрешение. Пресичайте 24 център.

– Авария. Самолет гори на полосата.

– Правилно. Потвърждавам.

– Следвам към мястото. Наблюдавам, силен черен дим и езици от пламък, как ме разбрахте, приемам. Викайте допълнителни сили от гарнизона и бърза помощ.

– Прието. Викаме.

– Доложете обстановката. Какво се случва?

– На място сме.

– Дойдоха силите. Работят 3-и стрела и 10-и стрела. И от първи старт е подадено.

– На място сме. Работим с всички сили.

– На място сме. Не виждам пътници. Не мога да преценя обстановката по хората.

– Хората са 73 пътници.

– На място ли са? Да?

– Отговорете

– С две думи.  Какво става там, на място?

– Трябват ли ви допълнителни разчети от града?

– Идват лекари на помощ.

– До всички, прекратяваме движението на летището. Прибой и сбор по най-кратък маршрут.

– Извикани са всички сили.

– Разбрано.

– Вие кажете, има ли някаква връзка с екипажа? Виждате ли ги визуално?

– На място спасителите продължават да евакуират пътниците.

– Екипажът е на улицата

– Още веднъж. Има ли някой от екипажа с вас на мястото?

– Двама души. Кабинен екипаж.

– Уточнете информацията с тях. Евакуирани ли са всички пътници?

– Сега, една секунда.

– Уточнете с кабинния екипаж, ако има някой адекватен, да кажат евакуирани ли са всички пътници?

– Сега се опитваме

– А екипажа, командира, втори пилот?

– Втория командир разговаря с тях, около половината пътници са успели да излязат. За другите не знаем…

– Част от пътниците са евакуирани. Засега не знаем точна бройка. Екипажът се евакуира през прозореца, две от стюардесите са евакуирани.

– Според списъка – 73 пътници на борда.

– Правете там списъци, пострадали, не пострадали, съставяйте там, всичко на борда е имало 73, екипаж 2 + 3

– 76 пътници, екипаж 3 + 2

– По информация от Аерофлот, пътници на борда 76, 76, екипаж 2 + 3

– Ами гледайте, съставяйте списъци с пострадали – не пострадали, за да знаем и ние…. пожарът потушен ли е? Съставяйте списъците точно!

– Уточнена е информацията. 73 пътници на борда, 73. Екипаж 2+3

– Един загинал.

– Дойде медицинската бригана от центъра за катастрофи.

– Просто на пръв поглед дайде информация за пострадали и не пострадали!

– Има ли пострадали, наблюдавате ли ги?

– А колко излезнаха? Пребройте ги по глави

– Част от пътниците са по перона. Трябва да ги спасяваме. Те се разбягаха навсякъде…

– …визуално, не виждам огън.

– Какво става с пътниците. Давайте информация!

– Така, още веднъж, по пътниците информация. Част избягаха към Терминал D. Пострадали не наблюдавате, можете ли да влезете в самолета?

– …в самолета засега…

– Колко силно са пострадали?

– Добре, вие ще кажете. По отношение на екипажа, там са 2+3, всички ли са живи?

– ….и аз видях, а останалите…

– Записала съм 7 пътници, които изобщо не са пострадали, те са в моята кола, но имаме още пътници по перона… не е известно къде са….

– Дойде пожарна от града? Трябва ли ви?

– Информация за екипажа…. имаме…

– … пострадали ли са!?

– Не ви разбирам. Кажете да или не?

– Още един въпрос. Дойде пожарната от града. Трябва ли ви или не?

– Не, вече не ни трябват.

– Прибой, ще ми давате ли команда да търся още пътници? Да тръгвам или да оставам тук?

– А кога, няма ли да ми кажете? Да взимам малката кола или голямата? Не ви чух малката или голямата да взимам?

– Има ли още пътници около самолета?

– Няма пътници

– Трябва да организираме вода за пътниците по перона. Давайте по-оперативно…

– Колко пострадали наблюдавате?

– Трима пострадали

– Вътре в самолета имаме около 10 трупа. Фюзелажа се разпадна, още го оглеждат, засега нямаме точен брой, един загинал е точно до самолета.

– Ясно

– Трябва да оцените възможностите за възобновяване на полетите по 24 дясно

– На дясната може да се минава

– Има ли някой на КПП-то, за да не тръгнат да бягат  пътниците по полосата?

– Всичко е отцепено

– Потвърдете отсъствие на техника по 24 дясна

– Къде ще бъдат постдаралите, защото в тази зона ще ни трябва фелдшер

– Къде да водим НЕ пострадалите. Какви са ви предложенията?

– Свържете се с Терминал В

– Как сме със списъка на пътниците? Намерихте ли всички?

– Готова съм да ви съобщя за НЕ пострадалите, може и по телефона. Няма проблем

– Предайте ги в подвижния пункт.

– Пратете по whatsapp снимка, ние ще пратим нашия списък, а вие поставете плюсове на всички намерени.

– Всички пострадали ли изпратихме в лечебни заведения?

– Двама тежко ранени са пратени в болница. Труповете още не сме изкарвали.

– Пратих ви списъка по whatsapp

– Разрбано. Свържете се с терминала, готова е стая за непострадалите. Полиция. Психолози. Водете ги там хората….

снимка: riafan.ru

Свързани теми

leadSU1492МоскваШереметиевоРусиякатастрофаSuperjetСухой
Предишна публикация
MTU Aero Engines открива завод в Сърбия
Следваща публикация
Сухой Суперджет на Аерофлот катастрофира в Москва
184 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Latecoere спечели договор на Boeing

Френската компания за самолетно оборудване Latecoere спечели договор на Boeing за доставка на задни врати…

Брансън поиска помощ за Virgin Atlantic

Собственикът на авиокомпаниите от групата Virgin, Ричард Брансън каза, че авиокомпаниите му във Великобритания и Австралия…
keyboard_arrow_up