Въздушният трафик на товари отново спада през февруари и индустрията регистрира най-слабия си месец на ръст за последните 3г, след като факторите на затоварване отново се понижиха, показват данните на IATA.
Предлагането расте по-бързо от предлагането за 12-ти пореден месец и факторът на затоварване се понижи с 3,5% за година до 44,7%-
Карго трафикът за януари и февруари на 2019 общо изостана с 3,1% спрямо първите 2 месеца на 2018.
IATA казва, че търсенето на въздушен превоз на товари продължава да среща значителни препятствия заради търговските напрежения, отслабването на световната икономика и намаляването на износа от септември досега.

Директорът на IATA Александър Де Жуниак каза, че индустрията се адаптира към новите пазари на електронната търговия и специалните карго превози. Той поиска правителствата да разберат какви вреди нови протекционизмът и призова за отваряне на границите към търговията.
Въпреки лошите глобални данни, през март някои региони отбелязват ръст – например карго полетите между САЩ и Китай и между Азия и Европа.
В Европа карго авиокомпаниите преживяват малък спад през февруари от само 1%, но са увеличили капацитета с 4%.
Според IATA това се дължи на несигурността около Brexit.
Растат и латиноамериканските авиокомпании – с 2,8%, но при 14,1% увеличение на капацитета.
Данните бяха изнесени на World Cargo Symposium в Сингапур.
What happened at the World Cargo Symposium in Singapore? Over 1,000 air #cargo leaders took a step forward for the industry. #IATAWCS
Special thanks to our host @SingaporeAir & look forward to next year in Istanbul with @TurkishAirlines! See full video: https://t.co/77G5CHLay6 pic.twitter.com/8sV5OFlT4v
— IATA (@IATA) April 4, 2019
„Глобалните стандарти не са само отговорност на правителствата. Индустрията също носи отговорност за създаването на стандарти и прилагането им. Но се тревожа, когато гледам как се развива въздушното карго. Съмнявам се, че някой може да вдигне ръка, че въздушните превози на товари е върхът на иновациите”, каза Де Жуниак.
„Цялата дигитална революция да бъде основен елемент, с който да градим веригите си на доставки”, каза Майкъл Стийн, главен търговски директор Atlas Air Worldwide.
Снимка: UPS.