Базираната във Великобритания CargoLogicAir прекрати дейност

31 прочитания

По собствена молба на оператора, оперативния лиценз на карго превозвача Карго Лоджик Еър (CargoLogic Air) и сертификата за летателен оператор на авиокомпанията са прекратени за 3 месеца, считано от 26 февруари.

CargoLogicAir е регистрирано във Великобритания дъщерно дружество на руската Air Bridge Cargo, която на свой ред е част от конгломерата Vloga-Dnepr Group.  В официалното съобщение на дружеството се казва, че прекъсването на операциите се дължи на „изключителни затруднения в поддържането на устойчиви търговски операции,“ в сянката на поредното свиване на пазара покрай разпространението на корона вируса и породеното от това свиване на търсенето и доставките по въздух.

Авиокомпанията, чийто основен пазар е Китай, е изправена пред огромни пазарни трудности на и без това свиващото се търсене в азиатския регион.

През 2020 CargoLogicAir трябваше да добави още 2 чисто нови Боинг 747-8F към флота, но вместо това се раздели с първия и единствен самолет от серията във флота си.

През 2020 CargoLogicAir трябваше да добави още 2 чисто нови Боинг 747-8F към флота, но вместо това се раздели с първия и единствен самолет от серията във флота си.

От превозвача обаче подчертават, че това все още не е развяване на бяло знаме. Сайтът Russian Aviation Insider твърди, че компанията се е споразумяла с британската въздухоплавателна администрация за осигуряването на „плавен преходен период“, без да уточнява дали прекратява дейността си завинаги. Предвид уволнението на над 150 служители, сред които и екипажи, от 1 март, посоката е по-скоро към закриване на цялостната дейност на превозвача.

CargoLogicAir е основана през 2015г. и изпълняваше редовни, чартърни и лизингови полети от името на Volga-Dnepr Logistics – компания регистрирана в Холандия и основен акционер в превозвача. Миналата година на името на авиокомпанията има регистрирани 3 Боинг 747-400F и един чисто нов Боинг 747-8F, базирани на летище Станстед край Лондон. Плановете бяха за добавяне на още 2-3 самолета към флота през 2020. Още в края на 2019 обаче стана ясно, че плановете няма да се реализират, а компанията обяви, че остава само с 2 самолета 747-400F, заради затруднената пазарна обстановка. В момента и двете машини са приземени на летището в Лайпциг, основен европейски карго-хъб на куриерските специалисти от DHL.

Точно там е базирано и германското дъщерно дружество CargoLogicGermany, което разполага с два конвертирани Боинг 737-400F, чиято съдба остава неясна. Превозвачът получи сертификатът си за летателен оператор едва през есента на 2019 и към момента данните показват, че и двата му самолета продължават да изпълняват полети.

снимки: CargoLogic

Свързани теми

Предишна публикация
51 години от първия полет на Конкорд
Следваща публикация
ЕК пак разследва заем за Alitalia
31 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

easyJet и Norwegian свързват мрежите си

Две от най-големите нискоразходни авиокомпании в света, easyJet и Norwegian стартират партньорството „Worldwide by easyJet“,…

Багажът на самоход

Помните ли Багажа на крачета, герой на Тери Пратчет от Света на диска? Съндъкът, който…

Aigle Azur спря полети

Съдът обяви ликвидация на Aigle Azur. Нейните 1150 служители ще бъдат освободени. Министърът на транспорта…
Меню