Базираната във Великобритания CargoLogicAir прекрати дейност

12 прочитания

По собствена молба на оператора, оперативния лиценз на карго превозвача Карго Лоджик Еър (CargoLogic Air) и сертификата за летателен оператор на авиокомпанията са прекратени за 3 месеца, считано от 26 февруари.

CargoLogicAir е регистрирано във Великобритания дъщерно дружество на руската Air Bridge Cargo, която на свой ред е част от конгломерата Vloga-Dnepr Group.  В официалното съобщение на дружеството се казва, че прекъсването на операциите се дължи на „изключителни затруднения в поддържането на устойчиви търговски операции,“ в сянката на поредното свиване на пазара покрай разпространението на корона вируса и породеното от това свиване на търсенето и доставките по въздух.

Авиокомпанията, чийто основен пазар е Китай, е изправена пред огромни пазарни трудности на и без това свиващото се търсене в азиатския регион.

През 2020 CargoLogicAir трябваше да добави още 2 чисто нови Боинг 747-8F към флота, но вместо това се раздели с първия и единствен самолет от серията във флота си.

През 2020 CargoLogicAir трябваше да добави още 2 чисто нови Боинг 747-8F към флота, но вместо това се раздели с първия и единствен самолет от серията във флота си.

От превозвача обаче подчертават, че това все още не е развяване на бяло знаме. Сайтът Russian Aviation Insider твърди, че компанията се е споразумяла с британската въздухоплавателна администрация за осигуряването на „плавен преходен период“, без да уточнява дали прекратява дейността си завинаги. Предвид уволнението на над 150 служители, сред които и екипажи, от 1 март, посоката е по-скоро към закриване на цялостната дейност на превозвача.

CargoLogicAir е основана през 2015г. и изпълняваше редовни, чартърни и лизингови полети от името на Volga-Dnepr Logistics – компания регистрирана в Холандия и основен акционер в превозвача. Миналата година на името на авиокомпанията има регистрирани 3 Боинг 747-400F и един чисто нов Боинг 747-8F, базирани на летище Станстед край Лондон. Плановете бяха за добавяне на още 2-3 самолета към флота през 2020. Още в края на 2019 обаче стана ясно, че плановете няма да се реализират, а компанията обяви, че остава само с 2 самолета 747-400F, заради затруднената пазарна обстановка. В момента и двете машини са приземени на летището в Лайпциг, основен европейски карго-хъб на куриерските специалисти от DHL.

Точно там е базирано и германското дъщерно дружество CargoLogicGermany, което разполага с два конвертирани Боинг 737-400F, чиято съдба остава неясна. Превозвачът получи сертификатът си за летателен оператор едва през есента на 2019 и към момента данните показват, че и двата му самолета продължават да изпълняват полети.

снимки: CargoLogic

Свързани теми

Предишна публикация
51 години от първия полет на Конкорд
Следваща публикация
ЕК пак разследва заем за Alitalia
12 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

SAAB показа GlobalEye в Дубай

Шведският производител SAAB представи за пръв път пред публика самолета за ранно известяване и контрол…
Меню