Синдикатът на Airbus иска гаранции за доставките

32 прочитания

Синдикатът CGT на Airbus и няколко подизпълнители от аерокосмическия сектор създадоха „обща платформа”, за да получат от европейския самолетостроител гаранции за управление на веригата на доставки, съобщи АФП.

Платформата, пусната в сряда, 17 октомври 2018 по повод семинар в Тулуза на Координационния комитет на CGT в авиокосмическия сектор на френската провинция Миди-Пирене е първата в страната, според синдикатите.

„Политиката на покупки на Airbus има конкретни последици за подизпълнителите като намаление на заплатите, ограничение на ресурсите, натиск над служителите и делокализация”, каза за Ройтерс Кзавие Петраши, синдикален делегат в Airbus.

Профсъюзът основава исканията си на закона от 2017 във Франция, който предвижда наблюдение на компаниите-майки.

Според него френските компании с над 5000 служители или 10000 по света, заедно с филиалите им, да изготвят план за избягване на социалните и екологични рискове,  свързани с операциите им и тези на търговските им партньори.

Френският синдикат CGT настоява да участва в изготвянето на новия план на компанията.

Подизпълнителите

CGT успя да осъди в началото на 2018 технологичната компания Altran, която бе глобена с 10 милиона евро за неплащане за допълнителни работни часове.

Целта на платформата е да получи инструменти за измерване и контрол на условията и часовете труд. В момента синдикатите нямат как да отчетат допълнителните часове, освен ако не са поискани от мениджърите в извънредни ситуации, смятат синдикатите от Sogeti HighTech.

„Sogeti фактурира един ден работа за Airbus на база 35 часа, но често проектът или задачата не отговарят на договореното. Инженерите работят много повече, но не смеят да поискат нищо”.

За CGT въпреки здравословния ръст на авиокосмическия сектор и многобройните поръчки, служителите често „са забравени” и подчинени на „непостижими цели”. Синдикатът оценява само на 1% средното годишно увеличение на заплатата при подизпълнителите на Airbus.

Новият шеф

Гийом Фори, новият главен изпълнителен директор на Airbus наследява всички подобни проблеми, които трябва да реши.

Бившият ръководител на подразделението за хеликоптери и бивш изследовател при Peugeot поема Airbus от Том Ендерс през април 2019.

Тази седмица Airbus спечели поръчка от Kuwait Airways за А330-800, жизненоважна сделка за зациклилата програма.

Кувейт ще купи осем самолета А330 neo, но намали по-голямата си поръчка за А350 от 10 на пет.

Засега това е първият купувач на по-малката версия на А330 след като Hawaiian Airlines се отказа в началото на годината и поръча Boeing 787 Dreamliner.

Снимка: Airbus.

Свързани теми

Предишна публикация
Първа доставка на Boeing 737 MAX Business Jet
Следваща публикация
Aerion представи плана си за свръхзвуковите полети
32 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

IAG договори 50 Boeing 737 MAX

  Компанията-майка на British Airways подкрепи американският производител и потвърди ангажимента си за 200 самолета,…

Jeju Air си поръча 40 737 MAX

Най-голямата лоукост авиокомпания в Южна Корея направи твърда поръчка за 40 боинга 737 MAX с…

American Airlines връща МАХ през юни

Американската авиокомпания очаква Боинг 737 MAX да се върне в експлоатация след началото на юни…
Меню