Aerion представи плана си за свръхзвуковите полети

34 прочитания

Aerion, който разработва новия свръхзвуков 12-местен AS2 представи амбициите си да направи по-големи и по-бързи евентуално комерсиални версии, съобщи компанията на 15 октомври 2018.

GE съобщи, че е приключила първоначалния проект на първия двигател на първия свръхзвуков самолет от 55г.

Aerion_AS2

 

Това е турбовитловият Affinity, оптимизиран с технологията на GE за полети със скорост по-голяма от звука.

Партньори в проекта са Lockheed Martin и новообявеният Honeywell като доставчик на флайтдека.

Директорът на Aerion Том Вайс каза, че AS2 се развива по график, предвиждащ полет пред 2023 и приключване на сертификационната процедура през 2025.

Преминаване на звуковата бариера

Едно от най-големите предизвикателства за свръхзвуковите полети за изискванията за нивата на шум. Aerion твърдят, че двигателят е съобразен с ограниченията на летищата, които влизат в сила за самолети, сертифицирани след 2020, известни като Chapter 14.

Заради тях преди 8г Aerion започна да прави редизайн на двигателите и поиска нов на мястото на първоначално проектирания от Platt & Whitney. GE бяха избрани да го направят през 2017 на базата на CFM-56.

В последните 50г скоростта на самолетите се е увеличила с 10%. За да напредва индустрията на свръхзвуковите полети са необходими нови мощности, разработени на базата на нови технологии, каза Вайс.

Адаптация

„Новото поколение самолети след AS2, основани на по-нататъшната адаптация на днешната технология на двигателите, би могло да ни изведе от Мах 1,4 на AS2 до Мах 1,6 и може да ни позволи по-широка кабина, по-дълъг полет и по-малък двигател. Съвсем нов проект  на двигател има потенциала за самолет със скорост Мах 1,8 и повече“, каза Вайс.

Засега компанията е насочена основно към разработката на AS2, който да лети със скорост Мах 1,4 над вода. При подходящи условия той би могъл да лети и над суша със скорост Мах 1,2 без шума от преминаването на звуковата бариера да стигне до земята.

Honeywell, който ще прави версия на авионикс системата Primus Epic за AS2 проучва дисплеи и софтуер, които да позволят оптимален профил на полета.

Персонализиран транспорт

Flexjet, които летят с пътници, които купуват частично самолетите им, се договориха през 2015 да купят 20 самолета.

Пред Bloomberg директорът на Flexjet Майкъл Силвестро разказа за плановете за разрастване на компанията в Европа и евентуално излизане на борсата.

Компанията обяви 23% ръст на клиентите за последната година. „Виждаме Европа като следващия растящ пазар, директори и компании летят по света по-често“, каза Силвестро.

 

 

Графика: Aerion.

Свързани теми

Предишна публикация
Синдикатът на Airbus иска гаранции за доставките
Следваща публикация
Багажът на самоход
34 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

ОАЕ показа нов дрон

Edge направи Garmusha UAV и я показа на изложението UMEX в Абу Даби, което се…

Embraer финализира сделката с Boeing

Бразилската Embraer финализира условията на сделката за продажба на 80% от подразделението си за производство…

А380 – легендата продължава

Emirates и Airbus сключиха спасително споразумение за програмата А380, благодарение на което производството на суперджъмбото…
Меню