IATA иска координация на регулаторите за МАХ

22 прочитания

Световните авиокомпании призоваха на 27 юни регулаторите да координират техническите си изисквания и графици за безопасното връщане в експлоатация на Boeing 737 MAX, който бе приземен през март след 2 фатални катастрофи.

Ден след срещата на 40 авиокомпании, регулатори и други авиационни агенции в Монреал, Канада Международната асоциация за въздушен транспорт поиска още стандартизиране на допълнителните изисквания за обучение на екипажите на 737 МАХ.

IATA

„Трагедиите с Boeing 737 MAX натежаха силно на индустрията, която поставя безопасността за топ приоритет“, обяви IATA на сайта си.

„Вярваме на американската Федерална авиационна агенция и ролята й като сертифициращ регулатор, който ще осигури безопасното връщане в експлоатация на самолета. Уважаваме задължението на регулаторите по света да вземат независими решения след препоръките на FAA“, каза генералният директор на IATA Александър де Жуниак.

„В същото време авиацията е глобално интегрирана система, разчитаща на глобални стандарти, включително взаимно признание, доверие и реципрочност сред регулаторите. Тази хармонизирана структура работи от десетилетия успешно и направи въздушния транспорт най-безопасната форма на пътуване на далечни разстояния, който светът познава. Авиацията не може да функционира ефективно без това координирано усилие и възстановяването на общественото доверие го изисква“, каза Жуниак.

IATA има 290 членове, които осигуряват 82% от световния въздушен трафик.

FAA

Американската FAA посочи нов риск за 737 MAX, с който Boeing трябва да се справи преди да бъде върнат в небето, съобщи агенцията на 26 юни.

Рискът е бил открит по време на тест на симулатор миналата седмица и още не е ясно дали може да се реши с ъпгрейд на софтуера или ще наложи по-сложна промяна в хардуера, съобщава Ройтерс, позовавайки се на свои неназовани източници.

Новият проблем означава, че Boeing не може да направи сертификационен тестов полет до 8 юли, твърдят същите източници. И това е в най-добрия случай.

FAA най-малко 2 или 3 седмици ще преглежда резултатите, преди да реши дали да разреши на този модел самолет отново да лети.

През май FAA каза на авиационната индустрия, че одобрението на МАХ може да стане през юни.

Симулатор

Двама души, запознати с въпроса казаха на Ройтерс, че тестът в симулатор миналата седмица с нарочно задействан MCAS е изисквал повече време за стабилизиране на системата. Не е ясно дали ситуацията е била предизвикана от нежелано снижение или се дължи на микропроцесор, който трябва да се смени.

В отделно изявление Boeing каза, че решава новия проблем за отстраняване на източника на нежелани движения на самолета.

По-рано American Airlines Group и Southwest Airlines отмениха полетите с МАХ най-рано до началото на септември.

Снимка: Boeing

Свързани теми

Предишна публикация
Какво искат пътниците на летището
Следваща публикация
И Turkish полетя с Dreamliner
22 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Emirates поръча по-малко боинги

Emirates ограничи ангажимента си да напазарува широкофюзелажни самолети за милиарди долари от Boeing. Най-голямата авиокомпания…
Меню