Топ 10 авиокомпании в Африка

257 прочитания

Това са най-големите авиокомпании в Африка, като първите 10 от тях превозват общо над 60 милиона пътници годишно.
Авиационната индустрия на африканския континент поддържа 6.8 милиона работни места и допринася за $72.5 милиарда брутен вътрешен продукт, по данни на IATA.

През следващите две десетилетия маршрутите до, от и между точки на континента ще се увеличат с още 274 милиона пътници до 2036 година, като общия размер на пазара може да надхвърли 400 милиона. Средногодишния растеж в Африка е 5.9%, което е най-високия показател сред всички региони по света.

Според IATA, африканските авиокомпании са увеличили трафика с над 7.5% през 2017, в сравнение с 2016. Същвременно капацитетът е нараснал само с половината от търсенето – 3.6%, а факторът на затоварване е с ръст от 2.5% до 70.3%.

Топ 10 в Африка по данни на Sabre Airline Solutions

Boeing_737-800_(Arik_Air)_(3543401787)

10. Arik Air (Нигерия)

Превозвачът оперира от основните си хъбове – международното летище Муртала Мухамед в Лагос и Ннамди Азикиве в Абуджа. През 2017 превозва 2.6 милиона пътници с фактор на затоварване 73.1%

Mango има само В737-NG във флота

Mango има само В737-NG във флота

9. Mango (Южна Африка)

Манго е държавен лоу-кост превозвач, превозил 2.88 милиона пътници през 2017, което е с 3% по-малко от 2016. През май тази година правителството обяви, че Mango, South African Airways и SA Express ще се обединят, като част от стратегията за генериране на синергия и намаляване на разходите.

A320-211_Tunis_Air

8. Tunisair (Тунис)

Националният превозвач на Тунис подобри данните за превозените пътници с над 6% до 3.26 милиона през 2017. Авиокомпанията вече има 28 по-модерни самолети във флота, включително 4, които са временно замразени.

Kenya.airways.B777-200

7. Kenya Airways (Кения)

Един от малкото членове на алианси в Африка. Националният превозвач на Кения е част от Sky Team и оперира редовни полети из цяла Африка, до Европа, Близкия изток и Азия. Миналата година компанията има 78 маршрута до 41 страни с 4.59 милиона превозени пътници.

Comair_Boeing_737-200_KvW

6. Comair (Южна Африка)

Хибридът между традиционен и лоу-кост превозвач оперира локални и регионални маршрути предимно в южната част на континента от 1996 година под логото и ливреята на British Airways. През 2001 пуска нискоразходната Kulula.com и общо превозва 5.36 милиона пътници през 2017.

South_African_AW_A340-600

5. South African Airways (ЮАР)

Националният превозвач на Южноафриканската Република преживя няколко трудни години, в опит да избегне фалита и да подобри оперативната си дейност под ръководството на нов CEO. Въпреки това през 2017 пътникопотока спада с 1.1% до 6.8 милиона, което е четвърта поредна година на намаляващ трафик и съкращение на дестинации и самолети във флота.

Air_Algérie_A330

4. Air Algerie (Алжир)

Националната авиокомпания на страната оперира от основното си летище Алжир по линии до Африка, Европа и Азия. Северноафриканската авиокомпания е превозила 7.2 милиона пътници през 2017, което е с 6.9% повече от предходната година. Основния трафик идва от европейските й дестинации, сред които абсолютен лидер е Франция.

Royal Air Maroc разполага с ATR, B737-NG, A330 и B747-400

Royal Air Maroc разполага с ATR, B737-NG, A330 и B747-400

3. Royal Air Maroc (Мароко)

Носителят на мароканския флаг увеличава пътниците си с 8.7% през 2017 до около 7.5 милиона, което е добър знак за 70-годишнината на авиокомпанията. Основното й летище е Казабланка, където са базирани по-голямата част от 54-те й самолета, сред които 9 Boeing 787 Dreamliner.

EGYPTAIR-737-800

2. EgyptAir (Египет)

Още един от малкото членове на алианси – египетският национален превозвач е част от Star Alliance и с 8.1 милиона превозени пътници е на второ място през 2017, въпреки вътрешноорганизационни проблеми, които застрашаваха сериозно целостта на компанията. Тя е базирана на Терминал 3 на летището в Кайро, оперира по над 120 маршрута в 53 държави.

Ethiopian има 100 самолета от типовете Q400, B737-NG, B767-300, B777-200/300, B787-8/9, A350-900

Ethiopian има 100 самолета от типовете Q400, B737-NG, B767-300, B777-200/300, B787-8/9, A350-900

1. Ethiopian Airlines (Етиопия)

Това е безапелационният лидер на африканския пазар с над 11 милиона превозени пътници за 2017 и растеж от 17.2% за годината. Превозвачът е част от Star Alliance и имплементира 15-годишен план за стратегическо развитие, наречен Визия 2025, който има за цел да го бетонира като водещата авиокомпания на континента. През юни 2018 компанията получи 100-я си самолет – Boeing 787-9 Dreamliner, като с това стана първата африканска авиокомпания с такова постижение. Тя има още 15 дриймлайнера и сред първите клиенти, както на този великолепен самолет, така и на най-модерния Еърбъс – А350, от който има 16 машини във флота.

снимки: авиокомпаниите и wikimedia.commons

 

Свързани теми

Предишна публикация
DHL поръча 14 товарни 777
Следваща публикация
Bombardier CS става Airbus A220
257 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Airbus официално е №1

Официално, макар че не е изненадващо, европейският производител на самолети Airbus стана най-големия в света,…

Air Italy фалира

Две години след старта си, Air Italy си отиде. На събрание акционерите на Air Italy,…
Меню