Конкорд може да полети отново през 2019

186 прочитания

Група ентусиасти, които се обединиха в консорциума Club Concorde са събрали сумата от 120 милиона бритски паунда с надеждата да върнат легендарния свръхзвуков самолет отново в небето. Консорциумът обединява бивши капитани, наематели и авиационни ентусиасти и беше създаден преди няколко години с единствената цел да възкреси Конкорд в годен за летене вид. Сега Club Concorde твърди, че са събраните средства са достатъчни за откупуването на един от пенсионираните самолети и привеждането му в годно за летене състояние, така че самолетът да се наема за специални чартъри или да се използва на авиошоута.

Последният полет на Конкорд (G-BOAF) през 2003 година - кацане на Filton Field край Бристол, Великобритания

Последният полет на Конкорд (G-BOAF) през 2003 година – кацане на Filton Field край Бристол, Великобритания

Още повече, консорциумът се надява да събере още пари, с които да откупи още един от самолетите и да го постави някъде в централен Лондон. Свръхзвуковите машини прекратира окончателно полетите си през 2004 година, след като единствените им оператори Air France и British Airways обявиха едновременно, че пенсионират самолетите. Началото на края започна след катастрофата на един от Конкордите край Париж през 2000-а година, когато загинаха всички на борда, а целия флот от 11 самолета беше приземен за модификации. В момента останалите машини са разпределени по музеи във Великобритания, Франция, Германия и САЩ, а два от тях се съхраняват в пълна комплектовка в хангари.

Британски Конкорд с регистрация G-AXDN в имперския военен музей в Дъксфорд, Великобритания.

Британски Конкорд с регистрация G-AXDN в имперския военен музей в Дъксфорд, Великобритания.

Конкорд е най-бързият пътнически самолет в света и, въпреки единствената катастрофа през 2000-та година, един от най-сигурните. Той летеше с крейсерска скорост от Мах 2.32 или над два пъти по-бързо от скоростта на звука, но огромния разход на гориво и средства за поддръжка, както и големия шум от преминаването на звуковата бариера, предначертаха неговия залез.

G-BOAD е напълно запазен и изложен от 2009-а на самолетоносача Интрепид в Ню Йорк - музей на американските ВВС.

G-BOAD е напълно запазен и изложен от 2009-а на самолетоносача Интрепид в Ню Йорк – музей на американските ВВС.

Президентът на Club Concorde Пол Джеймс заяви, че се надява да осигури самолетите от Франция. където два такива все още се съхраняват в почти пълна комплектовка, заедно с двигателите и потенциално могат отново да бъдат сертифицирани за полети. Самолетът е икона за много авиационни ентусиасти по целия свят, затова подкрепата за тази инициатива и привлечените инвестиции никак не са учудващи. През 2003-а сър Ричърд Брансън, основател на Virgin Atlantic, предложи да откупи всички Конкорди на British Airways за GBP 1, но когато видя, че номерът му няма да мине, предложи GBP 5 милиона. BA, разбира се, отхвърли офертата. Всички Конкорди с британска регистрация са изложени на различни локации по света и говорител на авиокомпанията потвърди, че на този етап BA няма намерение да променя тези договори.

Каквото и да се случи от тук насетне, най-ранния срок отново да видим летящ Конкорд е края на 2019-а.
А това са всички локации по света, на които можете да видите Конкорд >>>

– снимки: wikimedia.commons и clubconcorde.co.uk

Свързани теми

Предишна публикация
2 милиона пътници и Бургас чупи рекорди
Следваща публикация
100 години история на кабинните униформи
186 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Да докажеш, че си бил на борда

Френски съд обяви онлайн чекирането за недостатъчно доказателство за присъствие на борда на самолета. Решението…

Китайците спасяват A380?

Китайските авиокомпании могат да се окажат спасителите на закъсалата суперджъмбо програма А380, ако направят мащабни…

Продава ли се Су-57?

Русия показа петото си поколение стелт Су-57 /известен като ПАК ФА, перспективен авиокомплекс за фронтова…
Меню