Embraer достави първия Е195-Е2 на бразилската Azul

197 прочитания

На 12 септември 2019 Ембраер достави първия Е195-Е2 от новите серии E-Jets на бразилската авиокомпания Azul Linhas Aereas – първоначален клиент за новия модел. Церемонията се състоя на летището Сао Хосе дош Кампош, където е базиран бразилския производител.

Самолетът, който е на лизинг от ирландската компания AerCap, е най-големия пътнически самолет произвеждан в Бразилия. По думите на Джон Слатъри, Главен изпълнителен директор на Ембраер „на пътниците ще се хареса новия интериор, а авиокомпаниите ще бъзат впечатлени от невероятната оперативна ефективност. Това без съмнение е идеалният самолет за бизнес модела на Azul и се гордея със служителите на Ембраер, които го направиха реалност.“

Azul има 125 самолета Embraer, Airbus и ATR и оперира до 112 дестинации в Южна, Централна и Северна Америка.

Azul има 125 самолета Embraer, Airbus и ATR и оперира до 112 дестинации в Южна, Централна и Северна Америка.

Авиокомпанията е водещ клиент на Ембраер още от създаването си, като оперира с над 50 самолета от моделната серия, а има поръчани още 51 Е195-Е2. По думите на Ангъс Кели от AerCap „доставката на новия самолет ще издигне и двете бразилски компании до ново ниво.

Конфигурацията на пътнически салон е в традиционния за Ембраер 2+2 седалки вариант.

Конфигурацията на пътнически салон е в традиционния за Ембраер 2+2 седалки вариант.

Самолетът е конфигуриран със 136 седалки в икономична класа. В сравнение с първата генерация Е195, новият Е2 е с 3 метра по-дълъг /41.5 метра дължина/. Размахът на крилото също е увеличен от 28 на 35.1 метра. Самолетите от типа на Azul ще са базирани на летище Сантос Дюмон до Рио де Жанейро и ще стартират полети от следващия месец.

Самолетът е оборудван с двигателите Pratt & Whitney PW-1900G с тяга от 85 до 102 килонютона. Самолетът има максимална излетна маса от 61500 кг, максимална скорост от 833 км/ч, салечина на полета до 4800км и каталожна цена от около $60 милиона

Самолетът е оборудван с двигателите Pratt & Whitney PW-1900G с тяга от 85 до 102 килонютона.
Самолетът има максимална излетна маса от 61500 кг, максимална скорост от 833 км/ч, салечина на полета до 4800км и каталожна цена от около $60 милиона

Свързани теми

Предишна публикация
Без наследник на А320neo поне до 2035
Следваща публикация
Търговската война между САЩ и Китай ще навреди на Dreamliner
197 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Boeing уволни директора си

Уволнението на Денис Мюленбург стана в момент, когато аерокосмическият гигант се бори да подобри отношенията…
Меню