Airbus става най-големият самолетостроител в света

67 прочитания

Airbus е на път да се превърне в най-големия производител на самолети в света за първи път от осем години. Това показват резултатите на компанията за първото тримесечие на 2019. Естествено, европейския консорциум започва да бере плодовете и от презимяването на световния флот на Boeing 737 MAX, заради техническите проблеми и двете катастрофи с модела.

Еърбъс запазва очакванията си да достави между 880 и 890 пътнически самолета през годината. По-рано Боинг обяви намеренията си да достави от 895 до 905 самолета през 2019. Американския производител бързо се раздели с намерението си след инцидентите и спирането на 737 MAX.

Боинг получи тежък удар след катастрофата с втория МАХ в Етиопия и решението на световните регулатори да прекратят всички полети с новия модел. Боинг прекрати и доставките на най-продавания модел в историята си, като паралелно обяви намаляване на продукцията от 52 на 42 самолета месечно.

Заводът на Airbus в Тианжин, Китай

Заводът на Airbus в Тианжин, Китай

Няколко авиокомпании вече отмениха и поръчките си за МАХ, като други са на път да вземат подобно решение. Virgin Australia наскоро обяви, че забавя доставките на МАХ, а един от големите клиенти на компанията Flydubai обяви, че обмисля конвертирането на останалите си поръчки за Боинг 737 МАХ към Еърбъс А320нео.

Боинг продължава да се надява, че ще успее да върне максовете в небето до средата на юни след софтуерен ъпдейт на авиониката. Паралелно с това обаче, Еърбъс обяви, че увеличава производството на А320нео до 60 самолета месечно. Европейският производител иска и постепенно да увеличи производствения капацитет на новия А330нео.

През първото тримесечие Еърбъс вече изпревари с Боинг със 162 доставени машини срещу 149, а без увеличеното производството на Боинг 787 до 14 месечно, разликата би била още по-сериозна.

Досега, Еърбъс успя да надмине Боинг по годишни доставки единствено през 2011 година, докато през цялото останало време американската компания носи титлата „най-голям производител в света“, като през 90-те години на миналия век произвежда по два до три повече самолети от европейския си конкурент.

снимки: Еърбъс

Свързани теми

Предишна публикация
Air Italy се отказва от 787 в полза на А330
Следваща публикация
Аварийно кацане на Е190 без предна стойка в Миянмар
67 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Брансън поиска помощ за Virgin Atlantic

Собственикът на авиокомпаниите от групата Virgin, Ричард Брансън каза, че авиокомпаниите му във Великобритания и Австралия…

Airbus достави 1000-я A320neo

Еърбъс достави хилядния Airbus A320neo на 10 октомври на индийския лоу-кост оператор IndiGo. Самолетът ще…
Меню