Lufthansa вероятно ще обяви банкрут

54 прочитания

Lufthansa Group обмисля да внесе искане за обявяване на банкрут, но под собствена администрация, поради незадоволителни резултати от преговорите за отпускане на държавна помощ.

Германското правителство обяви на 29 април, че не може да постигне споразумение за отпускане на държавна помощ в размер на няколко милиарда евро, поради разногласия с ръководството на авиокомпанията за бъдещото й управление и статут. Преговорите приключват в петък, 1 май, като правителството настоява за ясен план за използване на огромните поискани суми.

Междувременно в Швейцария, един от членовете на групата, Swiss International Airlines обяви, че е на път да постигне споразумение с правителството за помощ в размер на 1.4 милиарда евро.

В резултат от съобщението на Луфтханза, акциите на превозвачва поскъпнаха с 12% в края на търговията на 29 април. Преговорите се водят за наливане на 9 милиарда евро, или два пъти повече от пазарната й капитализация, в групата Луфтханза.

Screen-Shot-2017-12-04-at-2.52.59-PM

Мениджмънта се противопоставя на условието германското правителство да получи блокиращо малцинство и 2 или 3 места в новия Надзорен съвет на компанията, като бъде включено сред акиционерите на превозвача.

Според германското законодателство, изпадането в доброволен банкрут е предпазна мярка, каквато предприе Condor в края на миналата година, която поставя компанията в по-добра позиция при неконкурентни или спекулативни движения на лизинговите вноски, например.

Луфтханза държи да запази автономното си управление, като се опасява, че правителствената намеса ще навреди да конкурентноспособността й и ще я отстрани от позицията на пазарен лидер в Европа. Към момента превозвачът губи по $1 милион на час и това бързо пресушава резервите му от около $4 милиарда. Лихвите и хеджираното авиационно гориво също са в огромна тежест, предвид пропадналите цени на петрола.

Операциите на основния хъб на Луфтханза във Франкфурт спаднаха с 88%

Операциите на основния хъб на Луфтханза във Франкфурт спаднаха с 88%

Най-голямото опасение за Главния изпълнителен директор на Луфтханза е по отношение на правителствената намеса, както съобщи Ди Цайт. Достоверни източници са съобщили пред вестника, че Карстен Шпор лично е предупредил по време на преговорите, че предпочита да доведе компанията до доброволен фалит, като защита от кредиторите, вместо да осигури политическа намеса във взимането на решения. Това е и начинът, по който авиокомпанията ще си спести доста по-сериозен надзор и влияние от страна на професионалните организации, предвид очакваните огромни съкращения в сектора.

Към края на април не летят 90% от самолетите на Луфтханза, като от това са засегнати над 12 000 служители, голяма част от които са в неплатен отпуск или временно освободени от работа.

Луфтханза обяви и сериозни постоянни съкращения във флота и броя на самолетите, каквито ще се случат и в другите авиокомпании от групата, като Austrian, Swiss и Eurowings.

Свързани теми

Предишна публикация
Airbus разработи бърза конверсия на A330/A350 за карго операции
Следваща публикация
София е от първите дестинации на Wizz от Абу Даби
54 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Сбогом, Montenegro Airlines, 1994-2020

Черногорската авиокомпания Montenegro Airlines обяви банкрут и прекрати дейност на 25 декември, с изпълнението на…
Меню