Такива ли ще са пътническите кабини след пандемията?

Glassafe концепцията на Avio Interiors за предпазване от вируси в пътническата кабина

Докато всички чакат приземените самолети отново да полетят, италианското дизайнерско студио Avio Interiors излезе с концепция за предпазване на пътниците в условия на карантина.

Според италианците, завръщането на пътническата авиация в пост-пандемичния свят ще отнеме повече време, отколкото си представяме сега и това ще наложи преосмисляне на начина, по който летим, така че всички да бъдат в безопасност.

Новата концепция може да е едно от решенията за излизане от неприятните ситуации, в които пътуваме до кашлящи и кихащи пътници на съседните седалки. Разбира се, в случай че изобщо пътуваме скоро.

Първото решение на компанията се казва Glassafe и е общо взето концепция за надграждане на съществуващите седалки в пътническата кабина, с което се ограничава контакта между пътниците, обитаващи един и същи ред в самолета, пишат на уебсайта на компанията /снимката горе/. Общо взето това са прозрачни пластмасови протектори от двете страни на всяка облегалка. Те са изработени от гъвкав материал, така че да се избегнат неприятни инциденти, но все пак да се ограничи максимално контакта между пътниците по въздушно-капков път. Според Avio Interiors така се ограничават шансовете от предаване на вируси и други бактерии.

Janus Seat концепцията, разделяща салона в шахматна конфигурация за увеличена защита от предаване на вируси

Janus Seat концепцията, разделяща салона в шахматна конфигурация за увеличена защита от предаване на вируси

Втората концепция е Janus Seat – двустранни седалки, които позволяват „разделянето на трима пътници с щит от пластмасов материал, който ги изолира напълно един от друг, създавайки обща защитна бариера,“ пишат италианците.  За разлика от Glassafe концепцията, тази конфигурация ще изисква пълна трансформация на съществуващите кабини и нови седалки. Дизайнерите признават, че идеята им е дошла след като са видели бизнесмена Рик Песковиц, който се качи на борда с персонална защитна палатка на мястото си до прозореца в пътнически самолет през февруари 2020, за да се защити от вируса.

Рик Песковиц и неговият "аквариум" за персонална защита на борда

Рик Песковиц и неговият „аквариум“ за персонална защита на борда

3 Comments

  1. Филип

    23/04/2020 at 23:09

    В цялата кабина всички дишат един и същи въздух! Какъв е смисъла от подобни заграждения?
    Отговарям си сам – никакъв.

  2. AH

    24/04/2020 at 22:21

    добре, а какво правим с циркулацията на въздуха вътре в самата кабина?

  3. Ясен Гочев

    30/04/2020 at 16:37

    Ето чудесна тема за предаването „Авиошоу“.
    Какви филтри, на въздуха в самолета, използват различните марки и модели самолети?
    Какви предпазни мерки прилагат авиопревозвачите – едно говорят ръководителите на България Ер, а друго – пътниците в злополучния полет на 26 април Амстердам – София!
    Защо IKAO мълчи? Кога и как ще се преооборудват самолетите, за да отговорят поне на минималните изисквания за избягване или намаляване до минимум вероятността от заразяване?

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

x Close

Последвайте ни във Facebook