Последният произведен Боинг 747 ще е за Atlas Air

124 прочитания

Доставките на най-големия самолет на Боинг ще приключат през октомври 2022

Американската авиокомпания Atlas Air, която е водещ клиент на Боинг потвърди, че последният произведен Боинг 747 в историята ще е за нея и ще бъде доставен през октомври 2022-а година.

Atlas Air има над 50 самолета Боинг 747 от различни модификации във флота си. От тях 7 са пътнически, а останалите товарни – произведени или конвертирани

Той ще е последният от четири самолета от типа, които авиокомпанията поръча в началото на 2021-а. Тези екземпляри от товарната версия 747-8F ще са последните произведени самолети от модела изобщо, с което официално ще приключи и производството на „кралицата на небето“.

Пътническата версия на 747-8 съвсем не стана популярна сред авиокомпаниите, които поръчаха едва 47 самолета от модела

За Боинг 747 и Atlas Air

Програмата Боинг 747 е вече на над 50 години. Първият самолет от типа, Боинт 747-100, започва работа за стартовия клиент Pan American Airlines на 22 януари 1970-а. Следващата, по-ефективна версия на модела, 747-200, прави първият си полет през същата година и влиза в търговски операции през следващата 1971-а.

Моделът -200 има четири различни под-модела: -200B е пътническата му версия, -200F товарната, а -200С е комби версия. Два самолета от този модел са превърнати във военнотранспортните VC-25, които се използват като специален транспорт за американските президенти от над 30 години и са известни с кодовото име „Air Force One“.

Президентските VC-25A са базирани на една от първите модификации Боинг 747-200, въпреки че след конверсията нямат много общо с пътническите си сестри

Следват модификациите 747-SP, 747-300, 747-400 и последното поколение 747-8, което полита през май 2011-а. Самолетът се превръща в любимец за много авиокомпании и пътници и са произведени общо над 1500 машини от всички версии. Въпреки това последната и най-модерна версия на 747 не среща ентусиазма на авиокомпаниите, особено в пътническия му вариант, от който са поръчани и произведени едва 47 самолета. Товарната се радва на над 2 пъти повече поръчки.

Въпреки залезът на кралицата в пътинческите му версии, самолетът остава много популярен сред карго-превозвачите, които продължават да получават доставки на нови и конвертирани самолети от модела.

Atlas Air e единственият оператор на най-специалната версия на 747 – товарният Боинг 747-400LCF Dreamlifter. 4 такива самолет се използват от производителя Боинг за доставки на компонентите за моделите 777 и 787 от глобалната мрегжа от доставчици на гиганта

Към момента остава да бъдат доставени само още 7 самолета – 3 от тях са за най-големия товарен оператор на модела – американската UPS, а останалите 4 ще долетят в Atlas Air.

Свързани теми

Предишна публикация
VietJet заложи на Trent 700
Следваща публикация
Embraer влезе в електрическата ера
124 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Mitsubishi купува Bombardier CRJ

Mitsubishi се очаква да обяви финализирането на сделка за придобиване на програмата CRJ от Bombardier…
Меню