Бъдещето на А380 е под въпрос, заради Emirates

27 прочитания

Една година след като Еърбъс спечели животоспасяваща сделка за удължаване на суперджъмбо програмата А380 от Емирейтс, бъдещето на най-големия пътнически самолет в историята отново е под въпрос.

Превозвачът от ОАЕ, който е най-големия клиент на А380 с над 90 самолета от този тип във флота, може да конвертира последните си 20 поръчани А380 в по-малките А350, съобщават източници, близки до сделката. Сред обсъжданите варианти е и замяна за друг от новите типове на европейския консорциум – А330нео. Всяка подобна промяна обаче ще намали драстично поръчките за суперджъмбото, което на практика ще доведе до преждевременното прекратяване на програмата, за която почти няма интерес от други авиокомпании само 11 години след стартирането на комерсиалните полети с А380.

Еърбъс ще продължи производството до изпълнение на заявките за поръчаните до момента самолети, които в по-голямата си част са отново за Емирейтс по предишна сделка с превозвача.

Към момента оставащите поръчки за А380 са разпределени както следва:

Airbus A380 Future on Line as Emirates Considers A350 Switch Bloomberg

В Тулуза празнуваха, когато миналата година успяха да договорят сделка за допълнителни 36 самолета А380 за Емирейтс, но от тогава досега не са поръчвани други самолети от типа.

Много от потенциалните клиенти се оплакват от цената на машината, която не е сред най-икономически изгодните за експлоатация. В интервю за Блумбърг на 1 февруари президентът на обединението между British Airways и Iberia – IAG, Уили Уолш заяви, че би подновил разговорите за нови поръчки на А380 за британския национален превозвач, ако Еърбъс е склонен да намали цената на самолетите. В момента Бритиш оперира с 12 самолета от типа.

Междувременно Еърбъс обяви, че ще намали продукцията на 8 самолета годишно от 2019 и 6 годишно от 2020. В края на 2018 неизпълнените поръчки са за 87 самолета, което с това темпо ще осигури живот на програмата в следващите до 10 години.

Свързани теми

Предишна публикация
Ryanair обяви реорганизация на компанията
Следваща публикация
Нов опит за нова гръцка авиокомпания
27 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Flyadeal сменя ербъсите с 737 MAX

Саудитският нискоразходен превозвач Flyadeal изоставя Airbus и минава на боинги. Авиокомпанията поръча 30 самолета 737MAX…

Mooney Aircraft с нов собственик

Американският производител на леки самолети за любителската авиация Mooney Aircraft Corporation, който през последните 9…

Wizz Air остава №1 в Румъния

Авиационният пазар в Румъния е един от най-динамичните и бързо развиващи се в Европа. Бързият…
Меню