Deutsche Aircraft представи прототип на новия си пътнически самолет D328eco

85 прочитания

Германската самолетостроителна компания Deutsche Aircraft представи дългоочаквания прототип на своя турбовитлов самолет от ново поколение, наречен D328eco. Компанията залага на гордото наследство на германския авиационно-промишлен дизайн, като базира новия самолет на популярния пътнически регионален Dornier 328. Прототипът, който е известен още под името TAC1, идва с обещанието за революция в регионалните полети с увеличен пътнически капацитет и максимален обхват на действие от 2231 км.

Моделът е първоначално започнат от предшественика на Deutsche Aircraft, компанията 328 Support Services, като се очаква да се произвежда във фабриката на летище Лайпциг-Хале в Германия. Голяма част от компонентите за обновения Dornier 328 ще идват от първоначалната фабрика на Dornier в Бавария.

Обновеният дизайн на самолета е удължен с около 2 метра до дължина на фюзелажа от 23.3м, което ще му позволи да превозва до около 40 пътника, или с 25% повече от неговия предшественик. В добавка към новата кабинна конфигурация, D328eco разполага с най-съвременна авионика в кокпита, която ще позволява полети само с 1 пилот при строго определени и ограничени от регулациите обстоятелства, електронни полетни карти, чеклистове и други документи.

Задвижването на самолета е с турбовитлови двигатели от Pratt & Whitney Canada PW127XT-S, които осигуряват около 14% по-нисък разход на гориво на пътник и работят с 22% по-малко въглеродни емисии от предшественика.

D328eco ще разчита на авионика от американския производител Garmin

Едно от основните оперативни предимства на D328eco е възможността му да излита и каца от много къси писти. Това ще му позволи работа от писти с дължина от едва 1028 метра, като за кацане са необходими едва 965 метра. Самолетът ще бъде сертифициран и за стръмни подходи от до 5.5%, което ще му позволи да оперира до силно ограничени летища, като Лондон-Сити. В допълнение към това, самолетът ще е сертифициран за работа на височинни площадки и такива с много високи температури, тесни писти и писти под големи наклони. Той е разработен да изпълзва и 100% устойчиво авиационно гориво /SAF/, което ще му осигури стабилна основа за бъдещо развитие.

Свързани теми

нови пътнически самолетиD328ecoDeutsche Aircraftнов модел самолетрегионални самолетинови самолети
Предишна публикация
Подмяната на флота на Croatia Airlines продължава да е предизвикателство
85 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

keyboard_arrow_up