Боинг умишлено е нарушил съдебното споразумение за катастрофите със 737 MAX

76 прочитания

Прокурори от американското министерство на правосъдието са установили, че Боинг е нарушил условията на подписаното през януари 2021 година споразумение за избягване на съдебно преследване във връзка с двете фатални катастрофи със самолети 737 МАХ, при които загинаха 346 души. Същите са образували и ново следствено дело, с което ще докажат, че нарушенията са извършени умишлено, съобщава AWST.

Според министерството, Боинг е нарушил няколко от условията на споразумението, като едно от тях е, че компанията не е разработила програма за съответствие, с която да гарантира избягване на нови нарушение на американските закони срещу корпоративните измами.

Прокурорите са се срещнали с представители на жертвите на двете катастрофи на 31 май във Вашингтон, като в резултат от срещата е взето решение за продължаваже на съдебното преследване на Боинг във връзка с нарушенията.

Производствената линия на 737 МАХ в Рентън, Вашингтон

Според министерството, доказателство за твърденията на прокурорите са последствията от инцидента от 5 януари, при който плъгин-врата на Боинг 737-9 МАХ се откъсна в полет от фюзелажа на самолета и осветли мащабни пропуски в производствените процеси както в Боинг, така и в основният му доставчик Спирит Аеросистемс.

Първоначалното споразумение за избягване на съдебно преследване изтече на 7 януари 2024, като независимо от инцидента на 5 януари, прокурорите имат 6 месеца да вземат решение дали корпорацията е изпълнила условията по него или е в нарушение.

Оригиналното споразумение от януари 2021-а, договорено в последните дни от администрацията на президента Тръмп, беше разкритикувано от повечето наблюдатели като „изключително изгодно за компанията“, защото включва компенсации, които компанията и без това вече планираше да изплати на жертвите и авиокомпаниите опериращи със самолета. Общата стойност на тези компенсации надхвърля 2.5 милиарда долара. Компанията плати и глоба за криминална небрежност към федералното правителство за 243.6 милиона долара, като междувременно разкри фонд за подпомагане на жертвите от катастрофите за 500 милиона долара. Споразумението с департамента по правосъдието включва и 1.77 милиарда долара компенсации за операторите на самолета.

Боинг е разследван и от Комисията за борсите и ценните книжа, като до момента е платил глоби от над 200 милиона долара, заради подвеждащите изказвания на тогавашния президент на компанията Денис Мюленберг относно причините за катастрофите и укриването на информация за Системата за подобряване на маневрените характеристики на самолета MCAS. Сега комисията води второ разследване, заради изказванията на сегашния шеф на корпорацията Дейвид Калун, който според нея е подвел инвеститорите с коментарите си непосредствено след инцидента с плъгин-вратата от 5 януари.

Свързани теми

Предишна публикация
Еърбъс и Боинг обявиха данни за доставените самолети през първото тримесечие на 2024
Следваща публикация
50 години от първия търговски полет на Еърбъс
76 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню