На 23 май 1974 година френският национален превозвач Еър Франс изпълнява първи търговски полет с новия Airbus A300 от летище Орли в Париж до летище Хийтроу в Лондон.
По онова време все още стартиращия европейски производител, е успял да си осигури едва 6 поръчки за новия самолет – всички от Air France, която от своя страна е подложена на натиск от френското правителство да подкрепи проекта.
Както пише журналистът Кийт Отто тогава: „Поличбата за Еърбъс не изглегжда добра, особено в битката с трите американски гиганта Боинг, Локхийд и Дъглас.“
Първоначален интерес
През 1974-а обществения интерес към авиацията е свързан основно със свръхзвуковия Конкорд и тестовите му полети, и съвсем не върху новосформирания европейски самолетостроителен консорциум. От тогава-насам обаче, Еърбъс извървя сериозен път с над 11 000 произведени самолета и поръчки за изпълнение поне до 2030 година.
Самолетът, който тогава изпълнява онзи първи полет е с регистрация F-BVGA, който пристига отново в Лондон през август 1987-а. Днес Еърбъс е представен от десетки модели и присъства както на пътническия, така и на карго пазара, като на първия е безапелационен лидер през последните 5 години.
Към май 2024-а прогнозата на Еърбъс е да достави поне 800 самолета до края на годината, докато основният му съперник Боинг още няма твърда прогноза за годината. Към днешна дата Еърбъс продължава да е най-големия световен производител на самолети с резерв от поръчки за 8 626 машини