Airbus се отказа да увеличава производството до предпандемични нива

37 прочитания

Европейският производител няма да повишава производството заради проблеми с доставките и недостиг на работна ръка.

Airbus каза, че може да изпълни целта да прави по 75 А320 месечно до 2026г., но се отказа от временната цел да произвежда по 65 самолета до края на следващата година като „тактическа корекция в планирането на производството“.

Решението дава на Airbus повече гъвкавост в доставките и бе обявено ден след като един от двата доставчици за А320, Pratt & Whitney съобщи, че изтегля 1200 двигатели за проверка заради възможен дефект.

 

Boeing възнамерява да ускори производството на 737 над сегашните нива до около 60 самолета месечно, каза изпълнителният директор Дейвид Калхун при обявяване на резултатите в сряда. „Втората половина на 2024г ще бъде много важна, защото вярвам, че това е промяна за гражданската дивизия на компанията в почти всяко отношение“, каза Калхун. „Ако я преодолеем и ако се справим добре, ще говорим за 60“.

Американският производител повиши целта на темпове на производство до 38 месечно и потвърди намерението си да се върне към нивата отпреди пандемията като доставя по 50 самолета 737 на месец през 2025 или 2026г.

 

Калхун омаловажи конкурентната опасност Airbus да реши да прави по-голяма версия на А220, като каза, че Boeing гледа напред към бъдещия електрически самолет. „Следващият самолет, според мен.. трябва да постигне значителна ефективност.. Това е нашият план“, каза Калхун.

От години Airbus намеква, че може да удължи регионалния А220 до нова версия, масово наричана А220-500. През юни шефът на европейския производител Гийом Фори каза, че сегашните А220, А220-100 и А220-300 може да превозват съответно по 135 и 160 пътници.

 

И двата производителя са изправени пред текучество на работната ръка, след като новоназначените служители замениха опитните Бейби бумъри, които се пенсионираха или напуснаха в пандемията. Освен това трябва да се справят в новата ситуация на нередовни доставки и недостиг на части, което се очертава като новата норма.

Свързани теми

Предишна публикация
Бурже’23 – Обобщение на Ден 3 и 4
Следваща публикация
Конкорд се завръща… за най-големите му фенове
37 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

AirAsia поръча още А330neo

AirAsia успя да спаси програмата на широкофюзелажните А330neo от конкуренцията на Boeing с поръчка за…

Turkish иска да расте в Африка

Африканският континент остава приоритет на Turkish Airlines, каза пред журналисти Тункай Еминоглу, вицепрезидент Продажби на…

Beluga XL влезе в експлоатация

Най-големият самолет от семейството на Airbus, способен да превозва по 2 крила за A350XWB, вместо…
Меню