British Airways пенсионира всички 747 незабавно

64 прочитания
Британската авиокомпания и най-голям оператор на Boeing 747 в момента в света ще пенсионира незабавно всичките си 31 самолета от този тип, съобщи говорителят й за ББС.

„Едва ли Кралицата ще изпълнява отново някакви търговски полети за British Airways поради спада в пътуванията заради пандемията от Covid,” се казва в офиицалното изявление.

Boeing 747 представлява 10% от флота на BA, която е собственост на IAG. Тези самолети трябваше да бъдат пенсионирани до 2024г, но сега освобождаването им се ускорява. Авиокомпанията лети със 747 от всичките му серии от 1969г. и в момента е най-големия оператор в света на тези самолети с над 30 активни машини във флота.

Междувременно след известни колебания и Boeing обяви в началото на юли, че взима решение за прекратяване на програмата 747, като последните самолети от товарната версия -8F ще бъдат произведени до средата на 2021. Пътническата модификация 747-8i не се произвежда от лятото на 2019.

Вместо със 747, British Airways ще лети с Airbus 350, Boeing 777-300 и Boeing 787 Dreamliner. Британският превозвач обяви в началото на годината, че пенсионира или връща и всичките 777 от сериите -200, заради кризата.

В чест на 100-годишнината на авиокомпанията British реши да боядиса и няколко от своите 747 в легендарни исторически ливреи през 2019, които за съжаления няма да виждаме вече по летищата в света.

Затова ще припомним някои от най-знаменитите тук:

BOAC - British Overseas Airways Corporation, е една от двете британски авиокомпании,чиято национализация през 1947-49 и последващо обединение с BEA - British European Airways, води до създаването на модерната British Airways през 1974-а.

BOAC – British Overseas Airways Corporation, е една от двете британски авиокомпании,чиято национализация през 1947-49 и последващо обединение с BEA – British European Airways, води до създаването на модерната British Airways през 1974-а.

Този Boeing 747-136 е все още в основната ливрея на BOAC, но вече с новото име British Airways.

Този Boeing 747-136 е все още в основната ливрея на BOAC, но вече с новото име British Airways.

Новата авиокомпания има нужда от нова окраска, и тя е факт от 1975 година в този първоначален вид, изобразяващ част от британския флаг на вертикалния стабилизатор.

Новата авиокомпания има нужда от нова окраска, и тя е факт от 1975 година в този първоначален вид, изобразяващ част от британския флаг на вертикалния стабилизатор.

Следващата, преходна и модернизирана версия на оригиналната ливрея е тази, въведена през 1980, която по-късно ще изобразява съкратеното British на фюзелажа. Тя остава в историята, като Negus ливрея, от името на рекламната агенция Negus & Negus. По това време авиокомпанията получава и позивната Speedbird.

Следващата, преходна и модернизирана версия на оригиналната ливрея е тази, въведена през 1980, която по-късно ще изобразява съкратеното British на фюзелажа.
Тя остава в историята, като Negus ливрея, от името на рекламната агенция Negus & Negus. По това време авиокомпанията получава и позивната Speedbird.

Една от най-красивите окраски на британските самолети и до днес е т.нар Landor ливрея, по името на дизайнерското студио Landor Associates. Тя влиза в употреба от 1984 година.

Една от най-красивите окраски на британските самолети и до днес е т.нар Landor ливрея, по името на дизайнерското студио Landor Associates. Тя влиза в употреба от 1984 година.

Една от най-оспорваните окраски, които всъщност са цели 12 разновидности етнически изображения на опашките на британските самолети се появява през 1997-а. Това е проектът Utopia, който има за цел да изобразява различните етноси, живеещи в държавите от британската общност по света.

Една от най-оспорваните окраски, които всъщност са цели 12 разновидности етнически изображения на опашките на британските самолети се появява през 1997-а.
Това е проектът Utopia, който има за цел да изобразява различните етноси, живеещи в държавите от британската общност по света.

Този 747.400 е в последната и позната до днес ливрея на British Airways, с цветовете на която авиокомпанията полита между 2004 и 2006... и така до днес.

Този 747.400 е в последната и позната до днес ливрея на British Airways, с цветовете на която авиокомпанията полита между 2004 и 2006… и така до днес.

British Airways обяви на 16 юли внезапна разпродажба на полети за 25 паунда в едната посока до Малага, Корфу, Майорка и Ибиса.

Към 17 юли сайтът на авиокомпанията продава билети до София за август за около 50 паунда в едната посока.

Този е страшничкия отпред B777-200, с огромните... очи.
Този е страшничкия отпред B777-200, с огромните… очи.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Icelandair уволни стюардесите
Следваща публикация
Lufthansa основа нова компания: Ocean
64 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair гледа към Африка

Лоукост превозвачът създава група авиокомпании в Малта. Ryanair прие да създаде базирана в Малта авиокомпания…

Embraer подписа договора с Boeing

Бразилският авиоконструктор Embraer подписа договора за продажба на гражданските операции с американската компания Boeing. Embraer…
Меню