Нови проблеми с безопасността на Боинг 737

176 прочитания

Националният борд за безопасността на транспорта /NTSB/ в САЩ издаде спешни препоръки за безопасността на някои модели от семейството Боинг 737, заради потенциална опасност от блокиране на системата за управление на вертикалното кормило. Това се случи на 26 септември и е в резултат от приключилото разследване на NTSB на инцидент през февруари 2024 с един Б737 та Юнайтед Еърлайнс, при който самолетът излезе от пистата при кацане, заради блокиране на педалите в пилотската кабина, които управляват вертикалното кормило. Самолетът беше модел Боинг 737 Макс 8, а случката се разиграва на летище Нюарк в Ню Джърси. На борда има 161 души, но не се стига до наранявания.

Според авиокомпанията, проблемните компоненти са инсталирани на едва 9 от самолетите й от този модел, но това не изключва такива да са налични и в самолети на други превозвачи. Според NTSB, в САЩ няма други оператори на този модел с подлежащите на замяна актуатори, но такива има в други авиокомпании от други държави.

Проблемът в компоненти, засягащи управлението на вертикалното кормило в опашната част на Б737-8

В препоръките на NTSB се казва, че авиокомпаниите трябва незабавно да предупредят екипажите си, летящи на тези самолети, че съществува реална опасност от блокиране на въпросните актуатори при натрупване на влага във вътрешността на механизма и последващото й замръзване. Препоръка има и към производителя Боинг, който трябва „незабавно да изработи процедура за реакция на екипажите в тази ситуация, различна от прилагането на максимална сила върху педалите,“ независимо дали самолета е в полет или на земята. Боинг заяви в отговор, че преглежда заключенията на NTSB и ще излезе с препоръки към екипажите „в най-скоро време.“ Производителят добавя, че през август е изпратил предупреждение до операторите на 737 Макс 8 за потенциалния проблем с актуатора, който отговаря за насочването на самолета по пистата след кацане и е част от системата за автоматично кацане.

Препоръчва се още Федералната авиационна администрация /FAA/ на САЩ да установи, дали произвежданите от Collins Aerospace актуатори трябва да бъдат отстранени от самолети, както и дали е необходимо спирането от полети на тези самолети до отстраняване на проблема.

Според Collins, вътрешно проучване на компанията е установило, че при производството на 353 броя от тези актуатори от 2017 година насам има неправилно инсталирани лагери, които са причина за проблема.

FAA реагира с два дни закъснение и обяви, че следи отблизо развитието на казуса, като свиква комисия за определяне на последващи действия, която също трябва да излезе с препоръки.

Дженифър Хомънди, Председател на NTSB

На третия ден от сагата обаче, решение на FAA все още няма и шефката на NTSB Дженифър Хомънди остро разкритикува американската въздухоплавателна администрация за това, че „омаловажава сериозността и неотложността на проблема“ с потенциално дефектните компоненти от управлението на Б737.

Свързани теми

Предишна публикация
Wizz ще лети от София до Щутгарт
Следваща публикация
Първи полет за първият A321XLR на стартовия клиент Iberia
176 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Т-7А Red Hawk мина CDR тест

Boeing и ВВС на САЩ успешно приключиха критичния преглед на дизайна /CDR/ за Т-7А Red…
Меню