Бурже’23 – Обобщение на Ден 2

205 прочитания

Сделки за още поне 800 самолета. Airbus води безапелационно

Авиосалонът в Париж продължава, заедно с категоричната доминация на Еърбъс в поръчките на нови пътнически самолети.

Ако в първия ден доминираше новината за най-голямата сделка в историята на гражданската авиация с поръчката на 500 самолета от IndiGo, то през втория в списъка с поръчките успяха да се запишат и конкурентите от Боинг, Ембраер и ATR, с което втория ден на изложението беше също доста натоварен.

Най-важното от Ден 2

Започваме отново с Еърбъс, който продължи ударно с трупането на поръчки. Австралийската Qantas (QF) потвърди поръчката на 9 нови А220, в добавка към предишните 20, които поръча по-рано през годината. Авиокомпанията ще използва новите самолети по регионалните си вътрешни линии, заменяйки излизащите от употреба Boeing 717.

Qantas сменя Боинг за Еърбъс и за регионалния си флот

Остарелите Boeing 717 на: QantasLink (Qantas) трябва да излязат употреба до края на 2025

Последва поръчка от Philippine Airlines (PR), която потвърди заявката си за 9 нови А350-1000, с които ще подсили и разшири мрежата си до Европа и Северна Америка.

Още А350 за Филипините

Индия се превърна в най-големия клиент и шопинг-ентусиаст на изложението с огромна преднина пред всички останали, след като и бившата национална авиокомпания Air India потвърди заявения по-рано през годината меморандум за 250 нови Еърбъса, сред които A320neo, A321neo, A350-900 и A350-1000. Превозвачът е вече собственост и част от Тата Груп – най-голямата индустриална група в страната и практически частна авиокомпания с минимално държавно участие, благодарение на която сделка избегна фалита.

Притежаната от Тата Груп Air India поръча 250 самолета от Еърбъс и още 220+70 от Боинг

TAAG Angola продължи с покупката на нови самолети, като през втория ден сключи сделка за лизинг на седем А220, които ще прибави към други 6, поръчани на миналогодишното изложение във Фарнбъро.

TAAG Angola стремително се движи към позиция в Топ 5 авиокомпании в Африка

Добри новини и за ATR. Френският производител успя да запише 29 твърди поръчки за последната модификация на своя турбовитлов ATR-72-600, сред които 6 от тайвайнската Mandarin Airlines (AE), 3 от бразилската Azul (AD), три от неназован клиент и два в изцяло бизнес клас конфигурация от Berjaya Air (J8). Още по-интересното е, че ATR записва и 3 поръчки за по-малката версия 42-600, което се случва за първи път от над година и половина насам.

Mandarin Airlines е традиционен клиент на френските ATR

Както вече писахме, Air India (AI) финализира поръчката си за 250 Еърбъса, но тя бе само част от обща поръчка за 470 самолета – останалите 220 от Боинг. Доставките по тези договори трябва да започнат още в края на настоящата 2023-а година.

Стан Диъл, президент и CEO на Boeing Commercial Airplanes и Су Чен, президент на China Airlines след подписването за осем 787-9 Dreamliner

Boeing също успя да запише поръчки във втория ден на авиосалона в Бурже, като първата обявена бе от тайванската China Airlines (CI) за осем 787-9, последвана от Air Algerie (AH) за осем 737-9 и два конвертирани 737-800BCF. С новите си големи 737-9 алжирската авиокомпания се надява да открие нови маршрути до по-далечни точки в Европа.

Осем нови B737-9 за Air Algérie

Лизингодателя Avolon не изостана и поръча още 40 боинга 737-8 – първият произведен и най-популярния модел от сериите МАХ, който осигурява около 20% по-ниски оперативни разходи от предшественика си 737-800. Аволон е една от най-големите лизингови компании за оперативен и сух лизинг, която вече има 36 поръчани самолета от типа.

Шефовете на Avolon и Боинг след подписването за 40 737-8

Голямото разочарование за Боинг е пълната липса на интерес към най-големия представител на семействотои 737-10, който на всичкото отгоре е и сред експонатите на изложението. Това е най-дългия представител на семейството с капацитет до 230 седалки и най-голям обсег на действие. Той няма нови поръчки, откакто Райънеър подписа сделка за покупката на 300 броя на типа. Липсата на интерес до голяма степен се дължи на забавянето в получаването на сертификат за летателна годност на типа, който се бави вече втора година.

Самотният B737-10 На статичната експозиция в Бурже

Късмет обаче имаше най-малкия представител на семейството, 737-7 – люксембургската Luxair стана първият му клиент в Европа с поръчка за осем самолета. Той също няма оперативен сертификат, но предвид развитието на ситуацията може да го получи дори преди 737-10.

(снимка: Boeing)

Бразлиският Ембраер се върна сред големите играчи и договори продажбата на общо 33 самолета във втория ден на изложението. Базираният във Флорида лизингодател Azorra поръча 15 машини Е195-Е2, а испанската Binter Canarias заяви 6 самолета от същия модел.

И накрая, мексиканската Volaris (Y4) успя да анонсира в края на втория ден от Бурже покупката на 25 броя А321neo, задвижвани от двигателите Pratt & Whitney GTF, които продължават да изпитват проблеми с веригите за доставки и следпродажбената поддръжка.

Свързани теми

Предишна публикация
Шести самолет за Fly2Sky и разрешение за полети до САЩ
Следваща публикация
Бурже’23 – Обобщение на Ден 3 и 4
205 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Нови съкращения в Airbus през лятото

Висококвалифицирани специалисти от аерокосмическия сектор по света са принудени да приемат неквалифицирана работа, докато големите…

А340, А380: пенсиониране

Virgin Atlantic потвърди, че ще приземи останалия си флот от 5 самолета А340, докато Air…
Меню