Българската чартърна и ACMI авиокомпания Fly2Sky (F6) получи шестият си самолет, който е и втори А321 във флота.
Той вече носи регистрацията LZ-FSC и идва от British Airways, което обяснява конфигурацията на пътническата кабина със само 154 седалки, значително по-малко от стандартните около 200 за модела в еднокласова конфигурация. Тук кабината е с 23 луксозни седалки в бизнес класа и 131 в икономична, четем в съобщението на уебсайта на превозвача. Очевидно Fly2Sky няма намерение поне за момента да променя това разположение.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2023/06/1686671330634.jpg)
LZ-FSC все още в цветовете на British Airways, но вече с българска регистрация на летището в Шанън, преди да му бъдат свалени лепенките и частично пребоядисване.
Към момента самолетът е в София, но по всяка вероятност новата машина ще замине по договор за мокър лизинг в Мароко. Както се вижда от снимката горе, той остава и частично в окраската на доскорошния си оператор British. Преди това машината е летяла за British Midland. Самолетът е 21 годишен, произведен през април 2002-а.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2023/06/640px-British_Airways_G-MEDG_Airbus_A321-231_37679870751.jpg)
Същата машина с предишната си регистрация G-MEDG, като част от флота на BA
Преди това, на 9 юни, авикомпанията обяви сключването на ACMI (самолет, екипаж, поддръжка, застраховка) договор с Icelandair с посредничеството на ACC Aviation, за 16-дневен период през юни с другия й Airbus A321, LZ-MDL.
На 16 юни Fly2Sky обяви и успешното сертифициране на компанията от страна на Федералната Авиационна Администрация (FAA) в САЩ, с което тя получава одобрение по Част 129 за изпълнение на международни полети до и от Съединените Щати. С това превозвачът се нарежда сред единиците български компании с разрешение за търговски полети както в САЩ, така и в Канада, с което получава нови възможности за утилизация на флота си в натоварените туристически сезони.
снимки: Avioforum, Fly2Sky, Wikimedia
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2023/06/F6-A321-LZFSC-01-e1687340908462.png)
Заради постоянната промяна в ACMI поръчителите, F6 предпочита да държи самолетите си бели