Още един нов самолет за българската Fly2Sky

4K прочитания

Петият Еърбъс във флота на компанията е А320 и единствен с бизнес клас кабина

*обновена 06/04/2023 – 15:00
Българската чартърна авиокомпания Fly2Sky се е сдобила през март 2023 с пети самолет от семейството А320/321 на Еърбъс. Това научаваме от пост в профила на превозвача в LinkedIn, според който новият самолет е А320-232 и ще бъде най-младия във флота, произведен през юни 2010-а година.

Новият самолет на Fly2Sky, който още е със старата си австрийска регистрация OE-IPF, но скоро ще бъде LZ-FSA. На снимката горе: А321 на Fly2Sky с регистрация LZ-MDF

Още една новост е, че този самолетът ще е първи и единствен за авиокомпанията в двукласова конфигурация за общо 150 пътници – 12 седалки в бизнес класа и 138 икономична.

Бизнес клас седалките в новопристигналия А320 LZ-FSA

12-те бизнес клас седалки са оборудвани с персонални мултимедийни екрани.

Към момента самолетът се намира в София, където тече процедурата по вписването му в българския регистър на въздухоплавателните средства с регистрация LZ-FSA. Това е нова буквена регистрация за компанията, чийто самолети досега бяха регистрирани със сериите LZ-MD_. Вероятно символите трябва да означават (F)ly2(S)ky(A)lpha. Този самолет е доставен първоначално като нов на хонгконгската Dragonair, а след това до август 2020 лети за Cathay Dragon, преди да бъде върнат на лизингодателя CIT, заради пандемията.

Салонът на LZ-FSA в икономична класа

Според публикацията на превозвача в социалната мрежа, самолетът ще е наличен за потенциални клиенти на ACMI чартърни операции в средата на април 2023.

Fly2Sky предоставя самолетите си по схемага за чартиране Aircraft Crew Maintenance Insurance (самолет, екипаж, поддръжка, застраховка), известна още като „мокър лизинг“ за по-продължителни периоди от време.

Един от двата А321 във флота на Fly2Sky, който в момента лети за TAP Air Portugal

Към април 2023-а флотът на авиокомпанията включва още два самолета А320 и два от най-големия представител на семейството А321. Според уебсайта на превозвача и други източници те са в следните конфигурации:

  • LZ-MDF, A321-200 – 210 седалки икономична, произведен март 2001
  • LZ-MDL, A321-200 – 216 седалки икономична, произведен май 2001
  • LZ-MDI, A320-200 – 180 седалки икономична, произведен януари 2008
  • LZ-MDK, A320-200 – 174 седалки икономична, произведен март 2001

Авиофорум научи по-късно, че LZ-MDF вече не е част от флота и е изпратен в САЩ за конверсия в товарен вариант.

До края на април се очаква към флота да се присъедини още един А320, който ще бъде с регистрация LZ-FSB.

Официално и четирите машини са взети на лизинг от базираната в Дубай Aerovista, която е и фактическия собственик на българската Fly2Sky.

Този А320 LZ-MDI също е на ACMI договор в Лисабон за TAP Air Portugal

Със стартирането на летния сезон виждаме поне два от самолетите на авиокомпанията да летят за португалския национален превозвач TAP Air Portugal от Лисабон.

Освен за TAP, авиокомпанията ще лети за Air Baltic и Air Malta, а в края на април с новото попълнение LZ-FSB и за TUI Airlines.

През лятото на 2023-а предстоят и полети с поне 3 самолета за базираната в Шаржа, ОАЕ, Air Arabia.

Стандартната конфигурация в икономична класа на А320 LZ-MDI

Свързани теми

Предишна публикация
Emirates обнови ливреята след 24 години
Следваща публикация
Flybe пак се продава
4K прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

А380 – легендата продължава

Emirates и Airbus сключиха спасително споразумение за програмата А380, благодарение на което производството на суперджъмбото…
Меню