Пилотите на SAS стачкуват за по-добри условия на труд

92 прочитания

Те са готови за намаляване на разходите, но не и да жертват безопасността

Пилотите на скандинавската авиокомпания SAS, която е национална за Швеция и Дания, продължават стачката си трети ден с искания за подобряване условията на труд и гарантиране на работните им места, съобщава ECA.

След като ръководството на авиокомпанията представи своя план „SAS Forward“, който изисква от всички работни групи и професионални организации да направят отстъпки, за да спасят превозвача от банкрут, пилотите изявиха желание да подкрепят идеите. Така с напредването на преговорите, пилотските организации се съгласиха на отстъпки в размер на 25% намаляване на разходите, които включват и намаляване на заплатите, гъвкава сезонна работа и удължено работно време.

С идването на пандемията SAS освободи над 600 пилоти. Те обаче напуснаха с подписани споразумения за пренаемане на работа с началото на възстановяването на индустрията. Тези обещания обаче не бяха спазени, тъй като SAS реши да създаде две нови дъщерни компании – SAS Connect и SAS Link. Сега ръководството настоява пилотите да се наемат от само тези две компании, независимо че мрежата и самолетите са същите. Така писмените споразумения за връщане на работа при същите условия важат само за „старата“ SAS, която очевидно вече не се нуждае от екипажи. В същото време повечето от старите пилоти, които са принудени да подават нови молби за работа, са отхвърлени, защото е много по-евтино да се наемат нови екипажи, които са съгласни да работят за по-ниски заплати и по-лоши условия на труд.

Сега, въпреки че пилотските организации склониха с искането за намаляване на заплатите, SAS продължава да държи на новите „креативни“ методи за наемане на работа и неспазване на споразуменията.

Ето защо, въпреки отстъпките, пилотите обявиха, че продължават стачката за неопределено време, тъй като на карта са поставени принципите им и начинът им на живот. Те обвиняват авиокомпанията в опити да разделят пилотската общност, за да могат да заменят повечето от опитните си екипажи с нова и много по-евтина работна ръка.

Исканията и позицията на пилотите среща широка обществена подкрепа, включително и от ключови политици, които обещаха да се намесят за успешното разрешаване на трудовия спор.

Свързани теми

Предишна публикация
Wizz Air не получи разрешение за полети до САЩ
Следваща публикация
Ukraine International възобновява някои полети
92 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Norwegian няма да лети до 2021

Норвежкият лоу-кост превозвач Norwegian обяви, че ще остави почти всичките си самолети на земята до…

Специална ливрея за новата ITA

Новият италиански национален превозвач ITA – Italia Transporto Aereo, който трябва да стартира операции на…
Меню