B777 на Емирейтс излетя след края на пистата в Дубай

2K прочитания

Самолетът е прелетял само на 75 фута от покривите на къщите в района на летището

Екипаж на Емирейтс отново попада в светлината на прожекторите, след неприятен предколеден инцидент, който поставя под съмнение правилното изпълнение на процедурите, разпределянето на вниманието в кабината и уменията на пилотите.

Случаят е от 20 декември, когато Boeing 777-300ER на компанията излитащ за Вашингтон, е излязъл извън пределите на пистата по време на излитането и се е разминал на косъм с къщите около края на полосата.

Както пише Aviation Herald, самолетът с регистрация A6-EQI, изпълняващ полет ЕК231 от Дубай за летище Дълес във Вашингтон, ускорявал за излитане от полоса 30R в Дубай, като е започнал ротация след края на полосата и не е успял да се отлепи от земята преди края на пистата и допълнителната зона за сигурност след нея. Боингът е прелетят над първите частни къщи на около 5 640м след края на полосата на едва 75 фута /около 25м/ височина от земята.

Според данните от авиониката самолетът е останал на земята до набиране на скорост от 216 възела, като е успял да се отлепи от пистата на едва 90 метра от антените на системата за инструментално кацане. Според изданието, самолетът е получил и минимални щети по време на излитането.

Машината е била проверена за допълнителни щети по крилото, колесника и гондолите на двигателите във Вашингтон, след което е изпълнил обратния полет до Дубай. Също според AV Herald, пилотите на злополучния полет са били незабавно освободени от работа след инцидента, а всички останалите екипажи на 777 в авиокомпаният са получили предупреждение във връзка съ ситуацията. Според вътрешна информация, то се е отнасяло до потенциални греши в настройките на автопилота преди излитане.

Изглежда, че пилотите са пропуснали да поставят височината за първоначален набор, която в случая е била 4000 фута, като са я оставили погрешно на 0 фута. В резултат полетните директори не са индикирали ротация и начало на набор на височина, в резултат на което самолетът продължава да ускорява по земя.

Инцидентът е класифициран, като „сериозен“ и според първоначалните заключения се дължи изцяло на пилотска грешка.

Свързани теми

Предишна публикация
Wizz се разширява на Гетуик с още 15 слота
Следваща публикация
Първи самолет на ITA Airways в цветовете на авиокомпанията
2K прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню