Катастрофата с претоварен Ан-12 край Лвов, заради преумора на екипажа

326 прочитания

Самолетът е имал и недостатъчно резервно гориво на борда, за да стигне до друго летище

Украинските власти обявиха, че преумора на екипажа е станала причина за катастрофата на товарен Ан-12БК, който се снижи под глисадата към пистата на летището в Лвив на 4 октомври 2019. Самолетът се разби малко преди да достигне прага на полоса 31 на летището в украинския град.

Според разследващите обаче, самолетът е излетял претоварен от летище Виго в Испания с обща излетна маса от 66.4 тона, което 5.4 тона над максимално допустимото тегло за излитане.

На борда е липсвала и задължителната документация за товара, балансировката на самолета и полетния дневник, като това също е сред причините за фаталния инцидент. Според информация на Flight International самолетът е бил с цели 6.5 тона повече от максималното тегло за излитане.

Претоварването е довело до по-голям разход на гориво и съответно недостатъчно гориво, за да продължи полета към резервно летище, вместо да кацане в условия на намалена видимост под минимално допустимите на летището в Лвив.  Някои от системите на борда също не са работили, поради което на записа от черната кутия не се чува алармата за недостатъчно гориво.

След катастрофата следователите откриват минимално количество гориво на дъното на резервоарите в крилото на самолета, който катастрофира без да предизивка пожар, също поради липсата на гориво.

Според украинските власти, в деня преди катастрофата екипажът е нарушил и минимално допустимите часове за почивка преди следващ полет, както и че подобна практика е била често срещана при оператора Ukraine Air Alliance. Няколко месеца след инцидента сертификата за летателна годност на оператора е отнет.

Самолетът с регистрация UR-CAH катастрофира на 1.3 км от прага на полосата, поради липса на достатъчно гориво, за да изпълни минаване на втори кръг или отклоняване към резервно летище

В доклада се казва, че самолетът е прихванал хоризонталния локатор на полоса 31 в Лвив, когато екипажът е информиран, че летището работи в условията на понижена видимост. На около 11.3 км от прага на полосата самолетът се е намирал на над 70м над глисадата. За да я прихване, командирът увеличава вертикалната скорост до 1100 фута в минута.

Самолетът получава разрешение за кацане, когато е на 7.6км от прага на полосата, но вече е на повече от 20м под глисадата. Девиацията нараства още и когато самолетът е на 3км от прага на полосата височината му е вече едва 105м.

На височината за взимане на решение за кацане, в случая 60м, в кабината се чува аларма, на която никой от членовете на екипажа не реагира.

Секунди след това самолетът се удря в дървета на около 1348м от прага на полосата и пада на земята, оставяйки след себе си просека от около 230м.

Само трима от осемте души на борда оцеляват, но със сериозни травми.

Свързани теми

Предишна публикация
Пожар в двигател на A320neo след удар с птица
Следваща публикация
Частен MD-87 катастрофира в Хюстън
326 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню