EASA одобри карго конверсията на 737-800 от AEI

169 прочитания

Американската компания Aeronautical Engineers получи одобрение от европейския авиационен регулатор за карго-конверсията на Боинг 737-800SF с 12 палетни позиции на борда.

Европейската агенция за авиационна безопасност /EASA/ сертифицира официално модела Boeing 737-800SF, каквото е официалното наименование на самолетите от този тип, конвертирани от американската компания AEI – Aeronautical Engineers Inc, базирана в Маями, Флорида и Дотън, Алабама.

Според американците, това е добра новина за европейските превозвачи, защото моделът с 12 палетни позиции на борда е идеално позициониран за структурата на европейските товарни маршрути. Компанията вече има поръчки и запитвания от редица европейски клиенти, като един от първите доставени самолети от типа ще е за българската Cargo Air /CGF/ до края на май или в началото на юни 2021.

Двата варианта на конверсия, предлагани от AEI са за стандартния товарен 737-800SF с 12 контейнерни позиции и 737-800C Combi, който позволява и превоз на пътници и ще се използва главно от канадски авиокомпании

Към момента AEI има сертификати за модела 737-800SF от американската Федерална авиационна администрация /FAA/ и китайската CAAC, към които сега добавя и този от EASA.

Този вариант на карго-конверсията на изключително популярния пътнически самолет дава възможност за превоз на до 23.9 тона товар на основната палуба с 11 пълномащабни контейнерни позиции и една допълнителна за контейнери от типа AEP/AEH.

Изпълнението на конверсията включва изцяло нови носещи елементи на подовата конструкция в централна и задната части на фюзелажа и нова основна карго-врата, задвижвана от хидравличните системи на самолета.

Новата основна карго-врата на 737-800SF

Иновативната система на AEI за поставяне на карго-вратата позволява по-безопасни операции по товарене и разтоварване на земята и минимизиране на риска от удари по вратата или корпуса на самолета. Конверсията включва и гъвкавата система за товарене Ancra Loading System, 9G бариера към предната кухня и кокпита, 5 допълнителни седалки за пътници и стандартните кухня и тоалетна.

Ро-ро системата за товарене Ancra

Само през последните 6 месеца AEI са получили 40 поръчки за 737-800SF.

Компанията разполага с общо 14 производствени линии за конвертиране на самолети, на 9 от които ще се сглобяват 737-800SF, като се очаква да достави над 24 самолета до края на 2021 и над 30 през 2022.

Свързани теми

Предишна публикация
От „Спаси София” призоваха да не се руши Терминал 1
Следваща публикация
Emirates заплаши Боинг с отказ от 777X
169 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair получи първият си 737 MAX

Първият Боинг 737 МАХ за най-големия европейски нискоразходен превозвач беше предаден на официална церемония в…
Меню