От „Спаси София” призоваха да не се руши Терминал 1

562 прочитания

От гражданската организация „Спаси София” призоваха да не се разрушава Терминал 1 на столичното летище. Терминалът бе планиран за разрушаване от новия концесионер.

„Един от образците на транспортното ни архитектурно наследство е на път да изчезне завинаги – пишат от организацията – Терминал 1 на Летище София е предвиден за събаряне. Новият концесионер, на когото щедрото управление на ГЕРБ подари 10 години аванта, предлага сградата на първото международно модерно летище в София да бъде заменена от Карго Терминал с естетиката на хипермаркет.”

От организацията пишат, че подобни стари летищни терминали често се превръщат в музеи, административни сгради или други подобни, като по този начин се запазват за историята.

Терминалът в годините на Втората световна война, когато той още се строи

Старият Терминал 1 на летище София е проектиран от архитектите Николай Марангозов, Петко Цветков и Цветан Добрев в края на 30-те години на миналия век. Сградата, която е официално открита през 1949 г., е изпълнена в най-добрите традиции на модернизма. В нея има и уникални мозайки на художника Иван Пенков.

През годините, терминалът е многократно дострояван, за да може да поеме все по-големия пътнически трафик.

Първоначалният план на новия концесионери „Соф Кънект” предвиждаше терминалът да бъде съборен и на негово място да бъде построен карготерминал.

В скорошно интервю публикувано в „Капитал” с Тиери До, главен изпълнителен директора на фонда Meridiam, и Илияна Цанова председател на надзора на концесионера на летището, обаче се споменава, че Терминал 1 ще се трансформира в бизнес сграда. Не става ясно, дали това значи събаряне или преустройство на терминала. От интервюто се разбира и че вече се правят планове целия пътнически трафик да се премести на Терминал 2.

„Соф Кънект” пое управлението на летище София на 20 април 2021 г.

Свързани теми

Предишна публикация
Българската Cargo Air е първият европейски оператор на B737-800SF
Следваща публикация
EASA одобри карго конверсията на 737-800 от AEI
562 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню