Европейският авиационен регулатор разреши на модифицираната версия на Boeing 737 MAX да лети след двугодишно приземяване.
Взехме важно решение след като изминахме дълъг път“, каза директорът на EASA Патрик Ки. „След задълбочен анализ на EASA решихме, че е безопасно МАХ отново да лети. Оценката бе направена независимо от Boeing и FAA и без никакъв икономически или политически натиск“, каза Ки.
Четирите условия на европейската агенция бяха:
- Достатъчен анализ на двата инцидента – JT610 и ET302;
- Задължителни промени в дизайна от Боинг по проблемите, посочени от EASA;
- Независим анализ на EASA;
- Адекватно обучение на екипажите на MAX.
Агенцията публикува на 27 януари 2021г окончателния си доклад за самолета.
Екипажите също ще трябва да минат обучение преди за съответния екипаж и самолет да бъде получено разрешение отново да лети в Европа.
Задължението обаче зависи от националните авиационни регулатори и затова връщането на МАХ в небето може да отнеме време.
EASA издаде и Директива за безопасност, изискваща за неевропейските авиокомпании да важат същите правила, включително обучение на екипажите за МАХ, когато самолетът е експлоатиран от оператор от трета страна за или извън територията на европейските страни.