Etihad спира полетите до Белград. Делът му в Air Serbia под въпрос

189 прочитания

Etihad Airways преустанови за неопределено време полетите между Абу Даби и Белград и възнамерява да прекрати код-шеър споразумението си с Air Serbia от 1 януари. Това е недвусмислен сигнал и за потенциално прекратяване на дяловото участие на превозвача в националната авиокомпания на Сърбия.

Etihad възобнови полетите до Белград през юли, но ги прекъсна отново на 14 октомври за шест седмици, като в последствие срокът беше удължен до края на годината. Сега обаче, са премахнати всички опции за съвместни полети от Белград на двете авиокомпании от уебсайта на Етихад. Тези полети се изпълняваха от 2013-а и се представяха сравнително добре в мрежата на компанията от ОАЕ.

Към момента кодът на Етихад се добавяше към повечето европейски полети на Air Serbia, но в сегашната ситуация над 90% от тях не се изпълняват, заради пандемията. Представители на Етихад отказват да коментират новото развитие на ситуацията.

Още през юни сръбското правителство даде сигнал, че Етихад може да прекрати партньорството и дяловото си участие в Air Serbia, което остана последната инвестиция на компанията на европейския пазар след фалита на Air Berlin и Darwin/Etihad Regional и излизането й от Alitalia. Кабинетът в Белград обяви през юни, че ще иска от Етихад да покрие голяма част от загубите на националния превозвач зарази Ковид-кризата, като в противен случай правителството възнамерява да увеличи значително участието си в авиокомпанията.

През октомври сръбското правителство прие и декрет, който му позволява да рекапитализира Еър Сърбия, с което да увеличи контрола над компанията.

Споразумението между двете авиокомпании беше подписано през август 2013 и предвиждаше капиталова инвестиция в размер на $40 милиона от емиратската авиокомпания в Еър Сърбия за период от 5 години с опция за безсрочно продължаване. Сръбското правителство пое насрещен ангажимент за капиталова инжекция на същата стойност. В края на 2018 споразумението беше удължено до второ нареждане, но участието на Етихад в Еър Сърбия беше значително ограничено, като авиокомпанията разчиташе основно на държавни субсидии за оцеляването си през последните две години. В края на 2019 Етихад регистрира загуба от над $800 милиона и изтегли голяма част от дяловите си участия в различни превозвачи по света. Освен двете европейски компании, още един знаков фалит бе индийската Jet Airways, в която Етихад също имаше сериозен дял.

Свързани теми

Предишна публикация
Без много шум, 737 Max започна отново да оперира
Следваща публикация
Ембраер вече не се продава
189 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Последен полет на 744 за United

Приключи една епоха за United Airlines. Под полетен номер N118UA Boeing 747-400 на United Airlines, „Кралицата на…
Меню