Ембраер вече не се продава

36 прочитания

След провала на сделката по придобиване на пътническото подразделение на бразилската Ембраер от Боинг по-рано тази година, производителят се готови да брани независимостта си, въпреки че ще продължи да търси стратегически пратньорства, съобщава Airline Business.

На 2 декември, по време на представянето на пазарните прогнози на компанията за 2021 и следващото десетилетие, Главният изпълнителен директор Арян Мейер заяви, че „пътническата авиация вече не се продава.“

Пътническото подразделение вече не е на витрината за продажба и завършва обратната му интеграция в Ебраер

Арян Мейер, CEO Embraer, 2 декември 2020

Сделката с Боинг се провали в последната минута през април, когато американския производител се оттегли, поради лавинообразния ефект от приземяването на Б737 Макс и пандемията върху финансовия му баланс. Боинг трябваше да плати $4.2 милиарда за 80% от пътническото подразделение на Ембраер, като бразилската компания беше инвестирала над $120 милиона в трансформацията, преди сделката да се провали.

Малко след това Ембраер напуска предишния шеф Джон Слатъри, който беше заменен от тогавашния ръководител на пътническото подразделение Мейер. Неговата визия за бъдещето е доста по-различна, като предвижда засилване на позициите на Ембраер на пазара, като независим играч, но и сключването на дългосрочни стратегически партньорства с други компании от бранша.

E175-E2 ще може да превозва до 90 пътници, а прототипът полетя за първи път през ноември 2019. Доставките обаче няма да започнат преди 2022.

По време на представянето на прогнозите на 2 декември, Мейер обяви още една новина – най-малкият от новото семейство E2-Jets, E-175-E2 остава на дневен ред и ще влезе в серийно производство преди края на 2021 година. Търговските операции с него се очакват в началото на 2023, заради стагнацията на пазара, предизвикана от пандемията от Ковид-19.

Свързани теми

Предишна публикация
Полетя новата модификация на руския Ил-114
Следваща публикация
EASA сертифицира товарния ATR-72-600
36 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Меню