Проучване показва, че мозъкът на пилотите работи различно

114 прочитания

Медицината вече потвърждава това, което роднините и приятелите на пилотите са подозирали още от първото им качване в самолет, а вероятно и далеч преди това.

Мозъкът на пилотите работи различно от този на хората, които не летят и, противно на очакванията на хората от горния абзац, това всъщност е хубаво… или почти.

В проучване на китайския национален Институт по неврология се посочва, че мозъците на пилотите са свързани по различен начин, вероятно за да се адаптират към специфичната среда на кокпита. Проучването стига до извода, че в мозъка на пилотите има далеч повече връзки между „централната изпълнителна мрежа“, която обработва и осмисля информацията от множество различни източници, и частите на мозъка, които отговарят за осигуряването на тази информация. Това е добрата новина.

Според китайските изследователи това разгръща потенциала на мрежата така, че да позволява по-бързото и ефективно обработване на информацията получавана от инструментите, радио комуникациите, визуалната обстановка и обкръжаващата среда в кокпита в едно цяло.

„Пилотите винаги изпълняват функциите си в комплексна и динамична среда. Пилотирането отдавна не е просто физическа работа, а когнитивна дейност от най-високо ниво,“ се казва в заключенията на проучването.

„Пилотите трябва да са напълно наясно с обкръжаващата ги среда непрекъснато и в реално време, и в постоянна готовност за справяне с извънредни ситуации.“

Обратната страна на монетата може да е свързана с това, което партньорите им прошепват в ухото често по време на партита или в социална среда, но китайците се опитват да го обяснят по-научно.

Според тях, докато централната изпълнителна мрежа синтезира цялата разнообразна информация, изглежда спадат нивата на „вътрешна свързаност“, което според изследователите е свързано със самоконтрола и възприемането и оценяването на застрашаващи стимули. В проучването са участвали десетки полетни инструктори от китайския Университет за гражданска авиация и втори пилоти от китайски авиокомпании, чийто мозъчна активност е била проследявана и записвана в продължение на седмици от високочувствително оборудване.

Свързани теми

Предишна публикация
Завърши първият курс професионални пилоти, обучени от Airbus
Следваща публикация
EASA сертифицира товарния ATR-72-600
114 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Mesa поръчва MRJ

Американската регионална авиокомпания Mesa Airlines подписа меморандум за поръчка на 100 Mitsubishi SpaceJetM100 / наричани…

А380 при кросуинд на LHR

Бурята Денис затрудни операциите на Лондон Хийтроу. Airbus 380 на Etihad Airways направи трудно, но…

Safran пусна заводите в Китай

Производителят на двигатели Safran съобщи, че плавно възстановява производството в Европа, след като заводитете му…

Лятото на пилотското недоволство

Европейските авиокомпании се изправят отново пред предизвикателства насред сезона на отпуските и активното пътуване. Наред…
Меню