Нужни са 27 000 нови пилоти през 2021, въпреки кризата

534 прочитания

Недостигът на пилоти в гражданската авиация се запазва въпреки безпрецедентната криза и масовите съкращения на летателни екипажи. Според най-голямата платформа за анализи в авиационната индустрия, Cirium, до края на 2021 година ще са необходими 27 000 новообучени пилоти или общо над 264 000 в следващото десетилетие.

Оценката е направена по поръчка на канадската компания за обучение на летателен състав и разработка на симулатори CAE, която съобщи прогнозата си за търсене на екипажи до 2029 година на 9 ноември.

Тренировъчният център на CAE в Амстердам е един от най-големите в Европа

През тази година броят на активните пилоти е намалял на годишна база с 87 000 души до около 300 000, но ще се завърне на нива от около 374 000 до края на 2021-а, според CAE. Независимо от това, до края на следващата година ще се окажем с недостиг от около 27 000 пилоти, заради текущи напускания на професията и пенсиониране. Общият брой необходими нови пилоти за следващия 10-годишен период достига 264 000, според тези оценки.

Тренировъчния център на Wizz Air в Будапеща. Снимка: Авиофорум.

Според Cirium и CAE, независимо от краткосрочния спад на активни летателни екипажи заради COVID-19 пандемията, световната авиационна индустрия ще продължава да изпитва недостиг от квалифициран летателен състав поне до 2030 година. Това означа, че през 2029 в индустрията ще са необходими общо 484 000 активни пилоти, от които 426 000 за авиокомпаниите и още 58 000 в сектора на бизнес авиацията.

От гореспоменатите, 167 000 ще са необходими на мястото на пенсиониращите се или напускащите по други причини системата пилоти, а останалите, за да посрещнат прогнозния растеж на индустрията.

През последните месеци на пандемия хиляди пилоти загубиха работата си временно или постоянно, но много тях се преориентират към други професии и едва ли ще се завърнат в кокпита.

Новооткрития през 2020 тренировъчен център на CAE в Лондон, Гетуик

Най-голяма необходимост от нови пилоти ще има в азиатско-тихоокеанския регион – около 91 000 за 10-годишния период, което е около 1/3 от общия брой. В Северна Америка ще се нуждаят от 65 000 нови пилоти, Европа 42 000, Близкия изток 25 000, Южна и Централна Америка 16 000 и Африка 4 000, предвижда CAE.

Свързани теми

Предишна публикация
Amazon Air започна операции от първата си европейска база в Лайпциг
Следваща публикация
Air Canada отказа канадски самолети
534 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

100-тен Airbus за Wizz Air

Wizz Air получи своя самолет номер 100 от семейството на Airbus. Машината е от класическите…

WOW Air спря да лети

Нискобюджетната авиокомпания от Исландия обяви спиране на операции и отмени всички полети на 28 март…

IATA е оптимист за 2019

Международната асоциация за въздушен транспорт /IATA/ в последната си прогноза за 2019 предвижда Азиатско-Тихоокеанският регион…
Меню