Достоверни източници съобщават, че Lufthansa предприема още по-сериозни съкращения на флота от първоначално планираните. Според служители, пожелали да останат анонимни, се обмисля пенсионирането на всички Airbus A380, всички Boeing 747-400 и още повече от първоначално планирания брой А340.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2020/09/200307_a380_d_aimb_034.jpg-1000x667-1.jpg)
Според Bloomberg това би означавало, че са възможни и допълнителни съкращения на работни места към вече публично обявените над 22 000.
Първоначално от групата съобщиха, че най-голямата й авиокомпания ще се раздели със 100 самолета, но по всичко личи че броят им ще нарасне.
В края на юни стана ясно, че Луфтханза ще се раздели с общо 8 А380, 43 А340 и 27 В747, които до този момент така или иначе бяха паркирани дългосрочно. Това означава, че за много от тези самолети последните пътнически полети в авиокомпанията вече са били изпълнени преди приземяването в средата на март.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2020/09/180511_leos_eschlepper_vm_014.jpg-1000x667-1.jpg)
Ако слуховете се окажат верни, то Lufthansa ще се нареди до Air France, която вече пенсионира всичките си 10 А380.
Междувременно стана ясно, че и друг от големите оператори на суперджъмбото – British Airways, вече официално възнамерява да се раздели с 4 от самолетите си от този тип. Към момента цялата флота от А380 на британската авиокомпания e на дългосрочно съхранение на летище Шатру във Франция. Според информацията, потвърдена от Гардиън, четирите самолета ще бъдат продадени или изпратени за скрап. Вестникът допълва обаче, че ако кризата продължи по-дълго от очакваното авиокомпанията има готовност да се откаже от всичките си самолети от този тип.
![](https://www.avioforum.com/wp-content/uploads/2020/09/british-airways-to-send-5-more-airbus-a380s-to-france-for-storage-1024x650.jpg)
Така броят на пенсионираните или бракувани А380 от началото на пандемията вече надхвърля 30 самолета, сред които има и такива на Qantas, Singapore Airlines, а от скоро и Emirates.