Предадоха първия товарен A321P2F

9 прочитания
Първият товарен Airbus A321-200F полетя в цветовете на стартовия клиент Qantas Freight на 31 август, съобщава cargofacts.

Самолетът е конвертиран от пътнически в изцяло товарен от Elbe Flugzeugwerke (EFW), като се очаква той да започне да изпълнява търговски полети в рамките на следващите две седмици за Australian Post. Еърбъсът изпълни т.нар „Acceptance flight“ или полет по предаването му на клиента в Сингапур, където се изпълняваха и полетите по сертифицирането на новия тип през последните над 6 месеца.

Първият полет на конвертираната машина беше на 22 януари тази година, като процесът отне повече от две години. Бившият пътнически самолет на турската Onur Air влезе за конверсия в края на 2017-а, като към ноември 2018 структурната работа по самолета беше приключена, а допълнителното забавяне се наложи, заради изчакването на леко модифицираните двигатели IAE V2500.

Първият A321P2F по време на полетните изпитания в Сингапур. Самолетът е собственост на лизинговото дружество Vallair

Първият A321P2F по време на полетните изпитания в Сингапур. Самолетът е собственост на лизинговото дружество Vallair

Компанията EFW е джойнт-венчър между Airbus и ST Aerospace и тя ще е първият официален притежател на допълнителен типов сертификат (STC) за конвертиране на А321 до модификацията p2F (passenger to freighter). Според Air Cargo News компанията има готовност и с втори конвертиран А321, бивш самолет на Thomas Cook, който е собственост на лизинговата компания BBAM.

Вторият сертифициран проект за конверсии на PCT

Вторият сертифициран проект за конверсии на A321 от Precision Conversions

Към момента активните програми за конвертиране на самолети от семейството А320, и по-специално А321 са само две в световен мащаб. Втората, A321PCF, се разработва от 321 Precision Conversions – също джойнт-венчър между Precision Aircraft Solutions и Air Transport Services Group (ATSG). Полетните тестове на техния първи самолет също се забавиха и бяха отложени за началото на март 2020, поради проблеми с укрепването на фюзелажната структура на самолета. Cargofacts съобщава, че допълнителната основна карго-врата е била инсталирана и сертифицирана на този модел в средата на февруари.

Model-of-an-A321-converted-freighter-1024

Спецификации на A321 P2F

  • 14 палетни позиции на основната палуба
  • 27 тона максимален товар
  • 1900 мили обсег при максимално затоварване

В разработка вече е и по-малкият вариант A320P2F, който ще има 11 позиции, 21 тона товароносимост и обсег от 2100 мили.

Свързани теми

Предишна публикация
Amazon Air започна операции от първата си европейска база в Лайпциг
Следваща публикация
Cargolux сложи маска на един от своите Боинг 747
9 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Ryanair си оставя вратичка за Airbus

Седмиците след Великденската ваканция ще са решаващи за летния график според Райънер. Лоукост авиокомпанията има…

Airbus показа Vahana на HeliExpo

Vahana на Airbus е електрически, едноместен хеликоптер с 8 мотора, 2 крила и 725 кг…

Avianca фалира

Една от най-големите латиноамерикански авиокомпании Avianca от Колумбия подаде заявление за защита от кредитори по Член…
Меню