Alitalia е вече нова компания с ново ръководство и маршрути

97 прочитания
Alitalia беше официално преродена в ново дружество с ново ръководство, ново фирмено име и нови маршрути от 29 юни. По този повод до 15 юли и с 20% намаление на цените по вътрешните и европейски полети.

Италианското правителство разчита, че с национализацията на фалиралата няколко пъти авиокомпания ще сложи край на нейните дългогодишни трудности и ще й даде ново начало с наливането на EUR 3 милиарда и запазването на флот от около 100 самолета.

Новият президент на авиокомпанията е Франческо Кайо, който има мениджърска история в телекомуникациите и банките и който изведе друга компания от сектора, Poste Italiane, до успешно първично предлагане на акции през 2015.  Главен изпълнителен директор става Фабио Лазерини, който е бивш Генерален директор на Emirates за Италия и доскоро беше Главен бизнес директор на предишната Алиталия.

Името на фирмата пък се променя „многозначително“ от Alitalia-Sai на Alitalia-Tai.

Индустриалният план на новото ръководство трябва да следва стрикти правителствени директиви, които предвиждат „следване на фирмена стратегия, включваща примиреност на мениджърския състав и пълна ориентация към запазване на конкурентноспособността в условията на пост-COVID19 стагниращия пазар.“

Според транспортния министър Паола де Микели новата Алиталия има план, който е в пълен разрез с предишната философия на авиокомпанията, който ще й позволи да помогне на страната да излезе успешно от най-голямата индустриална криза в новата история.

Въпреки всички тези изказвания обаче, бизнес плановете и стратегията на новата Алиталия са все още публична тайна, с изключение на голямото желание компанията да излезе на нула през 2022 и на печалба през 2023-а.

По отношение на ефектите от кризата, опасенията са, че предстоят съкращения в рамките на 4 до 5 000 работни места.

Alitalia ще се лиши от единствения си останал Боинг 777-300ER заради свиването на азиатските полети. Компанията лети още с В777-200 /на снимката/, А330, А320 и Е190

Alitalia ще се лиши от единствения си останал Боинг 777-300ER заради кризата, а твърде вероятно и останалите от типа. Компанията лети още с В777-200 /на снимката/, А330, А320 и Е190

Междувременно европейският комисар по конкуренцията Маргрете Вестагер обяви, че новата Алиталия трябва да демонстрира рязко разграничаване от предишните практики на авиокомпанията, за да се класира за одобрение на държавната помощ.

За момента частично са подновени вътрешните полети до ограничен брой дестинации от Рим-Фиумичино и Милано-Малпенса, до 15 юли ще бъдат рестартирани полетите до ключови европейски столици, както и единствената междуконтинентална линия до Бостън.

Свързани теми

Предишна публикация
British Airways получи първия си Boeing 787-10
Следваща публикация
ATR: съкращения и намаляване на производството наполовина
97 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Norwegian няма да лети до 2021

Норвежкият лоу-кост превозвач Norwegian обяви, че ще остави почти всичките си самолети на земята до…

Brussels Airlines се отказа от Sukhoi Superjet

Белгийският национален превозвач Brussels Airlines, част от групата на Lufthansa, изведе от експлоатация всичките си…

Четирима кандидати за Piaggio Aerospace

Четирима кандидати са подали индикативни оферти за поемане контрола над италианския производител Piaggio Aerospace. Неназованите…
Меню