Японският Air Force One отвътре

181 прочитания

В продължение на над три десетилетия двойка Боинг 747-400 превозват японските министър-председатели и императорското семейство по света.

Мисиите са толкова чувствителни, че в Япония не е прието да се показва интериорът на тези самолети. В началото на 2020 обаче, японското правителство получи новите си правителствени самолети от сериите Боинг 777-300 и превърна единият от досегашните японски Air Force One в музей, пише японското издание на Forbes.

Това е държавният кабинет в носовата част на японския Air Force One 747-400

Това е държавният кабинет в носовата част на японския Air Force One 747-400

От разпространените снимки и видео се вижда, че VIP залите на борда са разположени в носовата част на 747-ците, точно под пилотската кабина. Това е зоната, в която обичайно се разполагат първокласните салони и на пътническите самолети от този тип. Техните премиум кабини обаче изглеждат направо претъпкани, в сравнение с японския минимализъм.

Тук имаме само два дивана, две конферентни маси и вероятно най-желаното място във всеки самолет – президентското място 1А, което в случая е въртящо се кресло, разположено пред бюрото на главнокомандващия, на който има само един сателитен телефон.

Дори и на VIP 747-ците всички пътнически места са номерирани, както при гражданските самолети, като са запазени дори и кутиите за съхранение на багаж в тавана.

200605_0088_747_jasdf_rjnk-640 200605_0050_747_jasdf_rjnk-640

Новият музей официално отвори врати на 5 юни на Ishikawa Aviation Plaza, като няма да представя целия самолет, а само части от бизнес салона. Единият от двата самолета е разглобен за целта в Япония, а другият продаден на американска компания за ремаркетинг.

Също както САЩ и Япония разполага с два идентични правителствени самолета, които в случая са дори по-модерната версия на американския Еър Форс Уан, който е от серията -200 на 747.

Двата идентични правителствени самолета на Япония - Боинг 747-400 с над 1200 мисии в небето

Двата идентични правителствени самолета на Япония – Боинг 747-400 с над 1200 мисии в небето

За съжаление, съдбата на върнатия японски правителствен самолет е вероятното му конвертиране в товарен, поради нарасналото търсене на такива модели на пазара. Миналата година самолетът се е продавал на $28 милиона, но сега е листнат за едва $12.5 милиона преди конверсията или на лизинг за $76 450 на месец. Самолетът ще запази оригиналната окраска с червена и златна линия на японското правителство, като само официалните държавни емблеми и регистрации са премахнати.

Двата нови Боинг 777-300ER застъпиха на служба в началото на 2020 и се предвижда да обслужват японските правителствени ръководители в следващите 20 години

Двата нови Боинг 777-300ER застъпиха на служба в началото на 2020 и се предвижда да обслужват японските правителствени ръководители в следващите 20 години

Япония заменя „Кралиците на небето“ с два идентични Боинг 777-300ER, докато САЩ обявиха вече официално, че ще заменят своите 747-200 с най-новия представител на модела 747-8.

Двата Боинга изпълняваха мисии за японското правителство от 1993 до 2019-а, като броят им е над 1200. Една от най-натоварените години е 2005, когато самолетите изпълняват над 300 мисии, включително хуманитарни, според японското министерство на отбраната, цитирано от Forbes.

Самолетите са летели до над 250 летища в повече от 100 държави, както се вижда от картите.

960x0 (5) 960x0 (4)

Япония първоначално възнамеряваше да запази правителствените самолети и да остави в музеи, но в последствие взе решение да ги продаде, поради големите допълнителни разходи по съхранението им. Сега единият от самолетите ще бъде изложен на части в авиационния комплекс Ishikawa в Токио и в Air Park Hamamatsu, на пътя между Токио и Осака.

Япония купи и съхранява и първият произведен Боинг 787 Дриймлайнър с фабричен номер ZA001. Той е напълно съхранен в музея Flight of Dreams, който се намира на летището в Нагоя.

Самолетът Боинг 747-400, с който японският премиер Шиндзо Абе пристигна на посещение в София през април 2018

Самолетът Боинг 747-400, с който японският премиер Шиндзо Абе пристигна на посещение в София през април 2018. снимка: Веселин Цолев

Свързани теми

Предишна публикация
Интерактивна карта от IATA показва къде може да се пътува със самолет
Следваща публикация
Защо на самолетните двигатели има нарисувани спирали?
181 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Boeing освобождава 10% от служителите

След поредната отчетена загуба на американския гигант Боинг, Главният изпълнителен директор на компанията Дейв Калун…

S7 Technics ще обслужва Boeing 737 Max

Новосибирската компания Сибир Техник, който работи под бранда S7 Technics стана първия руски оператор, одобрен…
Меню