F-16 за България произведени през 2022, доставени 2023 /видео/

562 прочитания

Първите два изтребителя F-16 за българските ВВС се очаква да излязат от производствената линия в Грийнвил, Южна Каролина, през декември 2022 година и началото на 2023. Това каза в интервю за предаването Авиошоу, вицепрезидентът и директор международно бизнес развитие в Локхийд Мартин, Джеймс Робинсън.

Първите F-16 от новата модификация Блок 70/72 въобще, се очаква да бъдат произведени в края на 2020 или началото на 2021.

Двата самолета за България ще останат в САЩ между 9 и 12 месеца за тестове и подготовка, като първите доставки ще се осъществят в средата на 2023 и до началото на 2024 година. Локхийд Мартин очаква първата ескадрила за България да е боеспособна до края на 2023. Две години по-рано трябва да започне обучението на първите български пилоти, които ще летят на тези самолети. В окончателните договори броят на пилотите беше намален по желание на българската страна от 16 на 12. Робинсън също потвърди това.

Той потвърди орязването на програмата и по други параметри, като въоръжаването и допълнителните услуги около изтребителните системи, но добави, че това няма да засегне способностите на самолетите, които идват в „пълен пакет“ с всички налични за модела способности. Не всичко необходимо обаче, е поръчано от българското правителство.

По отношение на изискването на американската страна България да е подготвена със специфичната инфраструктура, необходима за оперирането на F-16 преди пристигането на самите машини и ангажиментите на страната да поеме разходите по изграждането на тази инфраструктура, Робинсън каза, че и в момента няма ограничения Ф-16 да летят от базата Граф Игнатиево, където ще бъдат базирани, както и че инфраструктурата е необходима за дългосрочната продуктивност и поддръжката на самолетите. Локхийд Мартин ще изпрати консултанти, които ще съдействат на България в този процес, но не е ясно за чия сметка ще са тези консултации.

Робинсън каза още, че ако България реши да поръча още самолети от типа, то цената ще падне значително, поради отпадането на много компоненти, които се включват в системата на ранния етап на първоначално придобиване на новия тип самолет.

Локхийд Мартин очаква в България да се развие индустриално партньорство за поддържка на самолетите от този тип в целия регион, в сътрудничество с фирмата Авионамс, но ако тя инвестира в съответните технологии и ноу-хау. Обсъждана е и идея за разработването на безпилотна платформа, която да се произвежда в България.

Интервюто с Джеймс Робинсън е направено в края на август в София. Гледайте целия разговор във видеото:

Свързани теми

Предишна публикация
Volotea започва полети Варна-Нант от април 2020
Следваща публикация
Airbus критикува Испания за избора на Indra във FCAS
562 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

A321neo променя играта

Анализаторите са единодушни, че новият A321neo ще промени играта в много отношения, когато самолетът излезе…
Меню