F-16 за Индия става F-21

496 прочитания

Lockheed Martin сменя концепцията и предлага на Индия изцяло нов, модернизиран вариант на F-16 Block 70, който ще носи и ново моделно име – F-21.

Проектът беше представен официално по време на изложението Aero India 2019 в отговор на запитването за предложения от индийската страна, в което Локхийд Мартин участва със 110 самолета за $15 милиарда. Нещата отиват още по-надалеч със слогани, като „Направено в Индия“ и „Индийският път към F-35“, които потвърждават намеренията на американската компания да разработва и произвежда самолетите съвместно с индийската Tata Advanced Systems.

Интересното е, че към момента дезигнацията F-21 се използва от американските ВВС за обозначаване на разработвания в Израел близнак на F-16 – Kfir.

Според вицепрезидентът на Локхийд Мартин по Стратегическо и бизнес развитие Вивек Лал, „F-21 ще бъде наистина различен както отвътре, така и отвън.“ Въпреки това самолетът, който бъде специално конфигуриран, за да отговаря на индийските изисквания и да постави индийските ВВС на картата на най-голямата изтребителна екосистема в света, изглежда просто като допълнително персонализирана версия на F-16 Block 70. Т.е., това ще е поредната модификация на F-16V, който Локхийд Мартин налага на пазара, като „най-технологично напредналата изтребителна система от четвърто поколение в света“.

Самият Block 70 е еволюция на най-големия ъпгрейд в историята на моделната линия F-16 – MLU или Mid Life Upgrade. Тази версия вече е предлагана на Индия в един от предишните проекти на индийското правителство за придобиване на нов изтребител.

Предлаганото оборудване включва вече познатите от Block 70 ъпгрейди, като AESA радар от ново поколение, модерна комерсиализирана подсистема за контрол на полета по схемата COTS, допълнителни горивни резервоари, модернизирана система за прицелно-шлемно насочване, високоскоростна бордна система за пренос на данни и добавки, като системата за обмен на информация на бойното поле Link-16, модернизирана прицелна система на оръдието, прецизна GPS навигация и Auto GCAS – автоматазирина система за избягване на удар в земята.

Първите проекти графики на F-21, които се появиха онлайн показват и някои допълнителни разлики от базовата Block 70, версия, като най-очевидно е добавянето на система за дозареждане във въздуха, която излиза от десния борд в предната част на самолета.

 

Променена е и конфигурацията на кокпита, като се добавя нов Head Up дисплей и единичен основен мултифункционален цветен дисплей с висока резолюция, за разлика от Block 70, където дисплеите са три на брой. Тази конфигурация на кокпита наподобява много повече F-35, отколкото традиционните F-16.

Така изглежда стъкленият кокпит, който Локхийд Мартин възнамерява да интегрира в новия F-21

Така изглежда стъкленият кокпит, който Локхийд Мартин възнамерява да интегрира в новия F-21

Кокпитът на F-35 - открийте разликите

Кокпитът на F-35 – открийте разликите

По този начин F-21 се превръща в най-високия клас F-16 изобщо предлаган на пазара, като в индийския конкурс ще се изправи срещу още 7 кандидати, сред които шведските Gripen, френските Rafale и руските Су-27/35.

Със сигурност обаче, след представянето на допълнителните ъпгрейди по платформата, шансовете на Локхийд Мартин в конкурса се увеличават многократно.

снимки: Lockheed Martin

Свързани теми

Предишна публикация
Историята на канадската свръхзвукова амбиция
Следваща публикация
Saab предложи да прави Грипен в Индия
496 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

Брансън поиска помощ за Virgin Atlantic

Собственикът на авиокомпаниите от групата Virgin, Ричард Брансън каза, че авиокомпаниите му във Великобритания и Австралия…
Меню