Авиокомпаниите продават basic economy, но не искат да купите

2 прочитания

Изборът между икономична и бизнес класа отдавна не е единственият при резервация на билет.

В опит да се конкурират с лоукост превозвачите, традиционните авиокомпании са вече по-гъвкави в ценообразуването.

Те създадоха поредица от възможности за пътуване особено в сегмента на икономичната класа, за да привлекат по-внимателни към разходите си пътници.

Една от тях е Basic Economy.

За тези, които не я познават, ето какви са особеностите й:

  • Цената не позволява промени или връщане на пари;
  • Някои авиокомпании все още позволяват избор на място, други – не;
  • Повечето позволяват използването на багажното отделение над седалките;
  • Някои авиокомпании не позволяват да поискате натрупване на мили;
  • Храната..

Въпреки разликите в предлагането на тази „основна” тарифа за пътуване,

всички знаят, че

ще се качите на борда последен.

Президентът на JetBlue каза, че Basic тарифата отразява потребителската среда, която кара мнозина пътници и компании да търсят най-ниската цена.

В САЩ Delta бяха първите, които я приложиха и след това тя бързо се разпространи в Латинска Америка, Карибите и в Европа, но все още липсва при дългите полети от Азия до Северна или Южна Америка.

„Ако Norwegian или WOW Air предложат полет от 99 щатски долара от Токио или Буенос Айрес до САЩ, сигурен съм, че ще видим и Basic Economy на тези пазари. Предимството на лоукост авиокомпаниите намалява при дългите полети и пътниците като цяло смятат храната и изборът на място за по-важни с прелетените мили”, казва Сет Каплан, редактор на Airline Weekly.

Маркетингова стратегия

Като цяло Basic Economy е маркетингова стратегия, целяща увеличение на продажбите и затоварването.

Но след като толкова голяма част от услугата е с допълнителна такса, тя изглежда непривлекателна и мнозина са склонни да платят допълнително, за да получат повече от традиционните услуги на борда.

Например American продаде през октомври около 60% от билетите си по икономична, вместо в Basic Economy тарифа.

Въпреки това очаква този процент да намалее наполовина, заради промените в багажната политика.

Снимка: Авиофорум.

 

Свързани теми

Предишна публикация
Air France ще връща А380
Следваща публикация
90 години антарктическа авиация
2 прочитания

Най-четеното през седмицата

Прочетете още

AirAsia поръча още А330neo

AirAsia успя да спаси програмата на широкофюзелажните А330neo от конкуренцията на Boeing с поръчка за…

Пътниците искат биометрика

Повечето пътници са готови да използват един биометричен документ при пътуване. Личните данни ще бъдат…
Меню